از تکنولوژی‌ برای کاهش آلودگی در خودروها استفاده کنید

پرشین خودرو: قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن در دیدار از اصفهان گفت: با توجه به اینکه خودروها در ایران داخل کشور تولید می‌شوند می‌توان از تکنولوژی‌هایی که باعث کاهش آلودگی در خودروها می‌شود، استفاده کرد.

به گزارش پرشین خودرو، از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان «پارما» قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن و هیأت همراه در سفر یک روزه خود به اصفهان در نشستی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با وضعیت محیط زیست اصفهان آشنا شدند و از برخی فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده زیست محیطی در استان اصفهان بازدید کردند.

حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این نشست خلاصه‌ای از فعالیت‌ها، اقدام‌های انجام شده و عملکرد حفاظت محیط استان اصفهان در بخش‌های مختلف به خصوص در پیشگیری و کنترل آلودگی‌ها در اصفهان را بیان کرد.

ظهرابی آلودگی هوا، کمبود آب، آلودگی آب، فرسایش خاک، گردوغبار و موضوع مدیریت پسماند را از مشکلات جدی زیست محیطی استان عنوان کرد که برنامه آمایش سرزمین برای حل این مشکلات در استان تهیه و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه بر توسعه پایدار تأکید شده است گفت: توریسم، اکوتوریسم، هنر و صنایع‌دستی و صنعت دانش بینان از اهداف این برنامه است که در آن تلاش شده توسعه صنعتی کاهش پیدا کند.

بهبود کیفیت هوای اصفهان در قالب برنامه کاهش آلودگی هوا طی سه سال گذشته، برنامه مدیریت زیست بومی رودخانه زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی، برنامه مقابله با پدیده گردوغبار و توقف بیابان‌زایی، ارتقای کیفیت بنزین و گازوئیل و تغییر سوخت نیروگاه‌های اصفهان را از مهم‌ترین موضوعات محوری بود که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این نشست عنوان کرد.

ظهرابی با بیان اینکه ژاپن می‌تواند در احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی و رودخانه زاینده‌رود با اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همکاری داشته باشد، اظهار داشت: ژاپن کشوری است که در تکنولوژی‌های الکترونیک و انتقال دیتا قوی است و برای همکاری دو جانبه در این زمینه آمادگی وجود دارد.

کاجی‌هارا قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن نیز در این نشست با بیان اینکه اصفهان شهری زیبا و جذاب است بر همکاری‌های زیست محیطی دو طرف در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

این مسؤول بر موضوع انرژی‌های تجدید پذیر اشاره کرد و افزود: وضعیت اقلیم اصفهان و ایران پتانسیل بالایی در این زمینه دارد که می‌توان از آن بهره برد.

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن بر استفاده از تکنولوژی برای کنترل آلایندگی خودروها تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه خودروها در ایران داخل کشور تولید می‌شوند می‌توان از تکنولوژی‌هایی که باعث کاهش آلودگی در خودروها می‌شود استفاده کرد.

وی با اشاره به موضوع پسماند در ژاپن اظهار داشت: در ژاپن جداسازی پسماندها از مبدأ صورت می‌گیرد و نیاز به جداسازی دوباره نیست.

قائم مقام وزارت محیط زیست ژاپن و هیأت همراه از مرکز مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، کارخانه تولید کود آلی شهرداری، پایین دست رودخانه زاینده‌رود، پل‌ها و آثار تاریخی خواجو، سی‌وسه پل و آثار تاریخی و باستانی میدان امام بازدید کردند.

فارس

کد خبر 68559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha