کامیون شهری تمام الکتریکی مرسدس بنز به تولید می‌رسد

پرشین خودرو: مرسدس بنز از اولین کامیون تمام‌الکتریکی خود در سال جاری رونمایی می‌کند. این کامیون قرار است در نوبت اول به مشتریان آلمانی تحویل داده شود.

به گزارش پرشین خودرو، مرسدس بنز آماده‌ی رونمایی از اولین کامیون تمام الکتریکی خود با نام eTruck Morphing می‌شود. بر اساس گفته‌های برخی منابع، تولید کامیون‌های شهری تمام الکتریکی مرسدس در سال جاری میلادی تأیید شده است. این خودروساز آلمانی می‌گوید هم‌اکنون با ۲۰ مشتری بالقوه از بخش‌های خدمات، شرکت‌های غذایی و لجستیکی صحبت کرده و از علاقه‌ی آن‌ها برای خرید این کامیون‌ها آگاه است.

استفان بوچنر، رئیس بخش کامیون‌های مرسدس بنز می‌گوید:

پس از نمایشگاه بین‌المللی خودروهای تجاری در سپتامبر ۲۰۱۶، واکنش مشتریان به این کامیون خیره‌کننده بود. ما اکنون در حال صحبت با ۲۰ مشتری بالقوه از بخش‌های خدماتی، غذایی و لجستیکی هستیم. ما اکنون در حال برداشتن گام‌های بعدی برای تولید کامیون‌هایی در ابعاد کوچک هستیم.

کامیون الکتریکی مرسدس بنز

امسال قرار است به‌منظور تأمین نیازهای این بخش‌ها، کامیون‌هایی با وزن ۱۸ و ۲۵ تن عرضه شوند. این کامیون‌ها با توجه به نیاز مشتریان، همراه با یخچال یا به شکل ساده تولید می‌شوند.

این خودروها با آلایندگی صفر و قابلیت طی مسافت ۲۰۰ کیلومتر، با وزن خالص حداکثر ۲۵ تن تولید خواهند شد و ماکزیمم بار قابل‌حمل با آن‌ها ۱۲.۸ تن است. اولین سفارش از این محصول به مشتریان آلمانی و سپس مشتریان اروپایی، در بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه تحویل داده خواهد شد. در این مدت، مشتریان از سوی بخش آزمایش جاده‌ای مرسدس بنز پشتیبانی می‌شوند.

بخش تولید کامیون دایملر نیز به دنبال تولید یک کامیونت تمام‌ الکتریکی با نام Fuso eCanter در سال جاری میلادی است. تقریباً ۱۵۰ دستگاه از این خودرو به مشتریانی در اروپا، آمریکا و ژاپن تحویل داده خواهد شد.

زومیت

کد خبر 68628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha