کد خبر 68638
۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
مشکلات جدید پیش‌روی واردکنندگان متفرقه

پرشین خودرو: نابسامانی در تدوین و اجرای مقررات واردات خودرو همچنان مشکلاتی را برای واردکنندگان متفرقه به وجود آورده است؛ به‌طوری‌که وزارت صنعت هم‌اکنون از ورود بخشی از خودروهای ثبت‌سفارش شده ممانعت می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، به‌رغم آنکه ثبت سفارش واردکنندگان خودرو 6 ماه اعتبار دارد، اما وزارت صنعت در تازه‌ترین تصمیم خود تنها اجازه ترخیص خودروهای موجود در گمرک و خودروهایی که دارای تاییدیه حمل هستند، را صادر کرده و سایر ثبت‌سفارش‌های واردکنندگان متفرقه خودرو برای ورود به کشور با مانع مواجه شده‌اند.

آنگونه که فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: در حالی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت مانع جدیدی برای ورود خودروهای واردکنندگان متفرقه ایجاد کرده که براساس تبصره1 ماده 8 قانون مقررات صادرات و واردات کشور، موافقت با ورود کالا، مجوز ترخیص تلقی می‌شود و نیاز به اخذ مجوز جداگانه‌ای نیست.

وی عنوان کرد: ثبت‌سفارش خودروهای یاد شده قانونی صورت گرفته و همه این ثبت‌ها دارای کد 8 رقمی هستند؛ بنابراین نیاز به مجوز دیگری ندارند و صرفا به‌دلیل قرارگیری در گروه كالاهای استاندارد اجباری نیازمند تایید استاندارد در زمان خروج از گمرك هستند، اما دفتر مقررات، حاضر به ارائه اطلاعات مابقی ثبت‌سفارش واردکنندگان متفرقه به گمرک برای ورود خودروها به کشور نیست.

دنیای اقتصاد

کد خبر 68638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha