کد خبر 68682
۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
خیز شیرون برای ثبت سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت

پرشین خودرو: طبق شنیده‌ها، بوگاتی شیرون می‌تواند در کمتر از یک دقیقه از سرعت صفر به ۴۰۰ کیلومتر دست یابد و مجدداً به سرعت صفر بازگردد. تابه‌حال هیچ خودروسازی نتوانسته است حتی به این رکورد نزدیک شود.

بوگاتی از چندی پیش ساخت غول ۱۵۰۰ اسب بخاری خود را آغاز کرده است و اکنون آماده‌ی تحویل این خودرو به مشتریان می‌شود؛ اما این ابرخودروی فرانسوی هنوز بالاترین سرعت خود را به ثبت نرسانده است.

طبق گزارش‌ها، جانشین ویرون قادر خواهد بود نهایت سرعت ۴۶۴ کیلومتر بر ساعت را از خود به‌جای بگذارد؛ اما چنین عددی هرگز تا سال ۲۰۱۸ تأیید نخواهد شد. درحالی‌که همه‌ی علاقه‌مندان به دنیای سرعت، منتظر شنیدن خبر بالاترین سرعت این خودرو هستند، ما متوجه شده‌ایم که توانایی‌ شیرون در شتاب‌گیری و البته ترمزگیری بسیار بالا است.

 

بوگاتی شیرون

 

ولفگانگ دورهایمر، مدیرعامل شرکت بوگاتی و بنتلی، در مصاحبه با مجله‌ی Evo می‌گوید:

شیرون قادر به رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و بازگشت به سرعت صفر در زیر ۶۰ ثانیه خواهد بود.

مقایسه‌ی چنین ارقامی با سایر ابرخودروها کمی دشوار است؛ زیرا قبل از این هیچ خودروساز دیگری آزمایش رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و مجدداً بازگشت به حالت سکون را انجام نداده است. نزدیک‌ترین رقیب بوگاتی، کوئنیگزگ وان (Koenigsegg One) نام دارد که در سال ۲۰۱۵ توانست تنها در ۱۷.۹۵ ثانیه از سرعت صفر به ۳۰۰ و مجدداً به صفر بازگردد. این خودرو در آن آزمایش، در ۶ ثانیه موفق به توقف خودرو از  سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت شد.

 

بوگاتی شیرون

ثبت رکورد زیر یک دقیقه برای شیرون در شتاب‌گیری از حالت سکون، رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و بازگشت به سرعت صفر، فراتر از توانایی‌های کوئنیگزگ وان خواهد بود. به نظر می‌رسد پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر W شکل و ۸ لیتری این خودرو با ۱۵۰۰ اسب بخار برای ثبت چنین رکوردی کافی باشد.

زومیت

کد خبر 68682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha