اعطای نشان رهبر کارآفرینی به بنیانگذار اتحاد موتور

پرشین خودرو: در چهارمین جشنواره رهبران کارآفرین از مهندس محمد شهپری مطلق، بنیانگذار گروه صنعتی اتحاد موتور فن با اعطای نشان عالی رهبران کارآفرین در تالار علامه امینی دانشگاه تهران تقدیر شد

به گزارش «پرشین خودرو»، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پس از سه دوره برگزاری موفقیت آمیز جشنواره رهبران کارآفرین در سال های 92، 93 و 94، چهارمین جشنواره رهبران کارآفرین همراه با اعطای نشان عالی رهبران کارآفرین، عصر روز یکشنبه اول اسفند ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار کرد.

افتتاحیه این جشنواره با حضور وزیر محترم کار، جمع بزرگی از رهبران کارآفرین، کارآفرینان، اعضای هیأت علمی دانشگاه و دانشجویان برگزار شد.

دکتر زالی در سخنرانی افتتاحیه، با اشاره به شعار سال 1395 "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، اهمیت رشد و توسعه کارآفرینی را بیش از هر زمان دیگری دانست و گفت: تجلیل از رهبران کارآفرین، تجلیل از کارآفرینی و تلاش برای پرورش نسل بعدی رهبران کارآفرین در ایران است و کارآفرینان جوان باید ادامه دهنده منش و بینش آنان در کسب و کار خود باشند.

رئیس دانشکده کارآفرینی ادامه داد: جامعه دانشگاهی ایران به عنوان یک رسالت، ماموریت و مسئولیت مردمی از کارآفرینان و رهبران کارآفرین خود تجلیل و قدردانی نماید. امید است این حرکت علمی و دانشگاهی که موجب تعمیق مباحث کلاسی در رشته کارآفرینی و تقویت تعامل صنعت و دانشگاه شده است، توانسته باشد بخشی از مسئولیت‌های خطیر دانشگاهی‌مان را در قبال کارآفرینان و جامعه ایفا نماید. هدف این جشنواره کشف، شناسایی، ارزیابی، و معرفی رهبران کارآفرین به جامعه ایرانی در راستای تقویت فرهنگ ملی کارآفرینی، الگوسازی برای نسل جوان و نوجوان کشور است.

همان طور که مقام معظم رهبری تاکید می‌نمایند که ایران امروز پیش از هر زمان دیگری به کار و کارآفرینی نیاز دارد. تجلیل از مقام شامخ آن دسته از کارآفرینانی که پیشرو بوده و ناجی سفره‌های مردم‌اند، اقدامی عملی در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و صنعت داخلی است. در فرضیه و ارزیابی رهبران کارآفرین از رویکرد کشف و شناسایی و نه رویکرد ثبت نامی استفاده شده است.

دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بخش دوم سخنرانی افتتاحیه این جشنواره پیرامون مفهوم کار آفرینی گفت: مفهوم کارآفرینی یک نوع نگاه به معنی ایجاد ثروت برای خود و جامعه است، کارآفرینی هر روز در جامعه پر مفهوم تر می‌شود، روزی کار آفرینی فقط یک مفهوم انتزاعی و تک بعدی داشت اما امروز در دانشگاه‌های ما در حوزه کار آفرینی خوب کار شده است.

وزیر کار ادامه داد: بنده به عنوان یک کنشگری که به کار آفرینی نگاه کرده است، اعتقاد دارم که کار آفرینی ارتباط تنگاتنگی با رشد، توسعه اشتغال کشور و فقرزدایی دارد.

ربیعی بیان داشت: ما تجارب تلخی از نظریه های فقرزدایی در کشور داریم، فقرزدایی با کار آفرینی ایجاد می شود و ما کار آفرینی را نباید یک مفهوم دست نیافتنی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ما امروز نیاز داریم کارآفرینی را به عنوان یک طرز تفکر در جامعه گسترش دهیم، زیرا کار آفرینی به معنی ارتباط انسان با جامعه خود است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: با نگاه به کشورهای تازه صنعتی شده این نتیجه به دست آمده است که این کشورها تنها راه میانبری که داشتند تغییر تفکر انسان ها بوده است و وقتی یک جامعه از وضع موجود شرم کند، اولین گام تغییر است.

ربیعی با بیان اینکه امروز می‌خواهم از مفهوم دولت، فرد و خانواده کار آفرین صحبت کنم، گفت: اگر ما بخواهیم تغییر بنیادین در کشور بدهیم باید تلاش کنیم کشوری کار آفرین داشته باشیم، یعنی هر ایرانی در هر جایی که هست یک ایده و حرکت نو داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور فقط 5 تا 10 سال زمان برای رسیدن به نقطه مطلوب دارد، بیان داشت: مفهوم خلاقیت یعنی چیدمان ابزارهای موجود به گونه‌ای که زندگی بهتری داشته باشیم و میانبرهای ما زیرساخت‌های کارآفرینی است.

در پایان بخش افتتاحیه این کنفرانس، مراسم تجلیل از رهبران کارآفرین اقتصادی و اجتماعی با معرفی 21 رهبر کارآفرین در حوزه اقتصادی و اجتماعی از جمله بنیانگذار گروه صنعتی معدنی زرین، جناب آقای مهندس محمد شهپری مطلق، بنیانگذار گروه صنعتی اتحاد موتور فن، با اعطای نشان عالی رهبران کارآفرین تقدیر شد.

کد خبر 68760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha