پراید و 405، استانداردهای جدید هم پاس می کند

پرشین خودرو: استانداردهای موردنظر (آن طور که معاون سازمان ملی استاندارد گفته)، بیشتر به سیستم‌های الکتریکی و تعلیق خودروها مربوط بوده؛ بنابراین می‌توان بدون تغییر پلت‌فرم نیز آنها را پاس کرد و به تولید امثال پراید و پژو 405 ادامه داد.

به گزارش پرشین خودرو، معاون سازمان ملی استاندارد در شرایطی از اجرای استانداردهای جدید 83 گانه در صنعت خودرو کشور صحبت به میان آورده که بر این اساس، خودروسازان داخلی کمتر از دو سال دیگر برای انطباق با استانداردهای یاد شده فرصت داشته و ممکن است مجبور به حذف برخی محصولات قدیمی خود شوند.
آن طور که وحید مرندی مقدم اعلام کرده، از ابتدای دی‌ماه سال آینده 11 استاندارد جدید در صنعت خودرو اجرایی می‌شود و 22 استاندارد جدید نیز از ابتدای دی 97 در کشور اجرا خواهد شد.
به گفته او، بیشتر استانداردهای جدید به ایمنی، ترمز پیشرفته اضطراری، ترمزگیری، هشدار تغییر مسیر حرکت خودرو و سیستم‌های هشداری خودرو، حفاظت از عابر پیاده، محدوده‌کننده سرعت و همچنین تجهیزات ضد سرقت مربوط می‌شود.

 

اثر استانداردهای جدید روی خودروهای قدیمی

اظهارات معاون سازمان ملی استاندارد در حالی است که یک کارشناس صنعت خودرو تاکید می‌کند، اگر استانداردهای جدید محدود به همین موارد مطروحه باشد، نیاز چندانی به تغییر پلت‌فرم نیست.
او در پاسخ به این پرسش که آیا طبق استانداردهای جدید، برخی خودروهای قدیمی مانند پراید و پژو 405 حذف خواهند شد، می‌گوید: بعید است خودروهای موردنظر از خط تولید حذف شوند، زیرا جایگزینی برای آنها تعریف نشده؛ بنابراین هم خودروسازان و هم مشتریان متضرر خواهند شد.
این کارشناس ادامه می‌دهد: نکته دیگر اینجاست که استانداردهای موردنظر (آن طور که معاون سازمان ملی استاندارد گفته)، بیشتر به سیستم‌های الکتریکی و تعلیق خودروها مربوط بوده؛ بنابراین می‌توان بدون تغییر پلت‌فرم نیز آنها را پاس کرد و به تولید امثال پراید و پژو 405 ادامه داد.
به گفته وی، اگر استانداردها به مسائلی مانند ارتقای سیستم موتور و گیربکس نیز معطوف شود، آنگاه دیگر نمی‌توان با استفاده از همین پلت‌فرم‌های قدیمی، استانداردهای مربوطه را پاس کرد.

دنیای اقتصاد

کد خبر 68765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    0 0
    باتوجه به تجربیات قبلی، در پایان مهلت داده شده با لابیگری خودرو سازان چندسال دیگر هم تمدید خواهد شد