کد خبر 68825
۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
چرا ایرلاین هندی دیگربه ایران پروازنکرد؟

پرشین خودرو: مدیر ارشد اجرایی «ایر ایندیا اکسپرس» گفت: از زمانی‌که بانک «اکسپورت ایمپورت آمریکا» برای خرید هواپیماهای ایر ایندیا سرمایه‌گذاری کرده است، این شرکت نمی‌تواند به مکان‌هایی که دولت آمریکا علیه آنجا تحریم اعمال کرده پرواز داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از بلومبرگ، ایر ایندیا اکسپرس، یکی از ایرلاین‌های کم هزینه هند، برنامه‌اش برای ایجاد مسیر پروازی به تهران را در میان تجدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران به علت اعمال تحریم‌های جدید از سوی دونالد ترامپ علیه این کشور به حالت تعلیق درآورده است.

کی شیامسوندار، مدیر ارشد اجرایی این ایرلاین در مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ در سنگاپور گفت از زمانی‌که بانک اکسپورت ایمپورت آمریکا برای خرید هواپیماهای ایر ایندیا سرمایه‌گذاری کرده است، این شرکت هواپیمایی نمی‌تواند به مکان‌هایی پرواز داشته باشد که دولت آمریکا علیه آنجا تحریم اعمال کرده است.

وی توضیح داد احتمالا این شرکت در عوض مسیر پروازی به مقصد بحرین از طریق دوحه ایجاد خواهد کرد.

شیامسوندار از اظهار نظر در مورد تاثیرات احتمالی سیاست‌های ترامپ خودداری کرد.

ایر ایندیا در سال 2005 به شرکت بوئینگ 68 هواپیمای 777، 787 و 737 سفارش داد و اکسیم بانک هند 3.4 میلیارد دلار ضمانت و دیگر موارد موردنیاز را برای آن تامین کرد.

ماه گذشته، اکونومیک تایمز نوشت شرکت‌های هواپیمایی هند برنامه پروازهای خود به ایران را بازنگری یا متوقف خواهند کرد.

دو منبع آگاه هندی در این زمینه گفته بودند در حالی که پیش از این، آغاز پروازها تا اواخر امسال برنامه‌ریزی شده بود، شرکت هواپیمایی ایندیا اکسپرس دومین بازنگری خود را در زمینه پروازها به تهران انجام را می‌دهد.

سال گذشته نیز شرکت هواپیمایی جیت ایروی قرار بود پروازهای خود را به ایران انجام دهد اما بواسطه نگرانی از پاسخگویی درباره تحریم‌های آمریکا این کار را انجام نداد.

 این شرکت هندی تا کنون پروازی به مقصد ایران نداشته است اما برای شروع پروازها به سمت ایران برنامه‌ریزی و مذاکره کرده بود که ترس از تحریم‌های ترامپ برنامه این شرکت را ملغی کرد.

فارس

کد خبر 68825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha