کد خبر 68872
۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
نکاتی برای یک انتخاب خوب  در بازار خودرو

پرشین خودرو: انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درباره خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند. در همین راستا سعی شده در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق‌انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.

 

نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو

لیفان 820 یا کیا سراتو

هر دو خودرو در ایران مونتاژ می‌شوند خودروهایی که یکی از کرمان و دیگری در جاده مخصوص به بازار عرضه می‌شوند. لیفان از موتور پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تری بهره می‌برد، اما در مقابل سراتو مصرف سوخت کمتری دارد. چهره لیفان به روز‌تر بوده و امکانات به مراتب بیشتری نسبت به سراتو دارد، چرا‌که سراتوی نسل قبل در ایران مونتاژ می‌شود. هر دو خودرو انتخاب‌هایی برای خانواده هستند با این تفاوت که لیفان اتاقی بزرگ‌تر و البته کابینی جادار‌تر داشته و می‌توان به اندازه زیادی روی فضای بار آن حساب کرد. کیفیت مواد به کار رفته درون کابین هر دو خودرو متوسط است اما طراحی کابین لیفان به روز‌تر بوده و البته زیبا‌تر است.

هر دو خودرو هندلینگ خوبی دارند واز نظر خدمات پس از فروش نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما سراتو نشان داده که در دراز‌مدت خودرویی کم استهلاک‌تر است و البته به دلیل وابستگی به یکی از دو خودروساز اصلی کشور شعب خدمات پس از فروش گسترده تری هم دارد. به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب‌هایی مناسب هستند اما مصرف کمتر و البته استهلاک پایین در سراتو و موتوری قوی‌تر با کابینی جادارتر و امکانات بیشتر نیز در لیفان خلاصه شود.

 

 

نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو

سوناتا هیبرید یا تویوتا کرولا

تویوتا کرولا در بازار ایران این روزها قیمت‌های کاذبی را تجربه می‌کند که البته این موضوع بیشتر به سود دلالان است چراکه این خودرو در حال حاضر به بازار وارد نمی‌شود. این دو خودرو از هیچ نظر با هم در یک سطح نیستند اما به همان دلایل کاذب که گفته شد فعلا در یک سطح قیمتی قرار دارند. سوناتا خودرویی در کلاس بزرگتر با حجم موتور بیشتر و البته موتور قوی‌تر و شتاب و سرعت بهتر قرار دارد. در مقابل تویوتا کرولا در نسل جدید خود دارای طراحی همه پسندی شده است که اگر آن را در کنار استهلاک بسیار پایین آن قرار دهیم به یک گزینه جدی در این بازه قیمت تبدیل می‌شود. کرولا خودرو کم‌مصرفی است اما سوناتا یک خودروی هیبریدی است که تنها 7/ 4 لیتر بنزین می‌سوزاند که عدد بسیار پایینی برای چنین خودرویی با این ابعاد به شمار می‌رود. سوناتا از نظر امکانات در سطح بالایی قرار دارد و از این نظر قابل قیاس با کرولا نیست. خدمات پس از فروش هر دو خودرو مناسب بوده و تا حد زیادی گسترده است. در بازار دست دوم اما وضعیت کرولا بهتر است و هنوز بازار دست دوم رو به راهی برای هیبریدی‌ها شکل نگرفته است. اگر خودرویی با امکانات زیاد و موتوری قوی‌تر می‌خواهید سوناتا و اگر خودرویی با سواری نرم و کم استهلاک می‌خواهید کرولا انتخاب مناسبی است.

 

 

نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو

ب‌ام‌و 220  یا دی اس 6

این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما از نظر قیمتی تقریبا در یک رنج قرار دارند. دی اس 6 یک کراس اوور شهری با موتور 6/ 1 لیتری و ب‌ام‌و 220 یک کوپه 2 لیتری است. هر دو خودرو از سیستم توربوشارژ بهره می‌برند. ب‌ام‌و هم قدرت بیشتری دارد و هم از نظر شتاب‌گیری با اختلافی فاحش دی اس را جا می‌گذارد. اما از نظر ظاهری هر دو خودرو زیبا بوده و جذابیت‌های خاص خود را دارند. با این تفاوت که ب‌ام‌و 220 یک اسپورت زیبا است اما دی اس ظاهری کاملا لوکس دارد و مخاطبان این دو احتمالا متفاوت هستند. از نظر کیفیت کابین نیز هر دو خودرو با کیفیت هستند، اما دی اس بسیار متفاوت‌تر از ب‌ام‌و کار کرده لوکس بودن در کابین آن نیز به چشم می‌آید. این در حالی است که از نظر امکانات نیز دی اس در سطح بالاتری قرار دارد. در مقابل دی اس بازار خرید و فروش دست دوم خوبی ندارد که در این زمینه می‌توان 220 را موفق‌تر دانست. ضمن اینکه از نظر خدمات پس از فروش نیز ب‌ام‌و موفق‌تر است. هر دو خودرو انتخاب‌هایی خوب و البته متفاوتند اما سواری اسپورت در ب‌ام‌و و خودرویی خاص داشتن را می‌توان در دی‌اس جست‌وجو کرد.

 

 

نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو

مزدا 3 یا رنو فلوئنس

این دو خودرو در یک کلاس قرار داشته و از موتورهایی کم‌حجم بهره می‌برند. اما مزدا قوی‌تر و البته پر‌شتاب‌تر است. طراحی مزدا اسپورت‌تر است و در مقابل طراحی فلوئنس به کار کسانی می‌آید که طراحی سنگین خودرو را می‌پسندند. کابین فلوئنس راحت‌تر و البته جادار‌تر از مزدا است، اگرچه کیفیت کابین هر دو خودرو خوب بوده و سواری دو خودرو نیز لذت بخش است اما مزدا سواری اسپورت‌تر و خشک تری دارد و فلوئنس خودرویی با سواری نرم‌تر است که برای مسافت‌های طولانی احتمالا سرنشینان آن احساس راحتی کمتری را تجربه می‌کنند. در زمینه خدمات پس از فروش و تامین قطعات فعلا وضعیت مزدا به دلیل سال‌ها حضور در ایران و پشتیبانی از سوی شرکت داخلی بهتر است، اما رنو هم روند رو به توسعه‌ای دارد. در بازار صفر کیلومتر و دست دوم این مزداست که اقبال زیادی دارد و در بازار موفق‌تر است این در حالی است که فلوئنس با افت قیمت زیاد و البته صرف زمان زیاد به فروش می‌رسد. از نظر امکانات بستگی دارد که کدام تیپ فلوئنس را بخرید. تیپ‌های پایه آن آپشن کمتری در مقایسه با مزدا دارند اما فول آن امکانات بیشتری دارد. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخابی مناسب دانست که فلوئنس برای خانواده‌ها مناسب بوده و مزدا کسانی که رانندگی اسپورت را دوست دارند راضی‌تر می‌کند.

 

 

نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو

ولوو XC90 یا تویوتا لندکروزر

دو خودروی شاسی بلند فول سایز بازار ایران که البته طرفداران زیادی هم دارند. این ولوو برخلاف مدل‌های دیگر توانست در همان ابتدای ورود به بازار، خود را در دل مردم جا کند و روز به روز با افزایش قیمت همراه باشد. و البته آغازی باشد برای به پایان رسیدن سلطنت لندکروزر در ایران که به دلیل محدودیت واردات موتورهای حجیم در بازار نایاب شده بود. اما اکنون بار دیگر مدل‌های صفر کیلومتر آن را می‌توان پیدا کرد. لندکروزر از موتوری پر‌حجم‌تر والبته قوی‌تر نسبت به ولوو برخوردار است. با این حال ولوو به راحتی در شتاب‌گیری از پس لندکروز بر می‌آید. ولوو اگرچه همانند لندکروزر خواص آفرودی ندارد، اما بی‌دست‌و‌پا هم نیست و قابلیت‌های زیادی در این حوزه دارد. در مقابل لندکروزر یک آفرودر تمام عیار است. از نظر امکانات و البته ایمنی می‌توان ولوو را پیروز بی‌چون‌‌و‌چرای میدان دانست. از نظر زیبایی و کیفیت نیز این برتری ادامه دارد اما قابلیت‌های خارج از جاده لندکروزر مثال‌زدنی است. بازار هر دو خودرو خوب بوده و به راحتی به پول نقد بدل می‌شوند. در بحث خدمات پس از فروش کفه ترازو کاملا به سود لندکروزر سنگینی می‌کند. از نظر فضای داخلی هر دو خودرو مناسب بوده و برای استفاده‌های مختلفی قابل اتکا هستند.

 

 

نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو

برلیانس H220 یا ام وی ام 315

برلیانس و ام وی ام دو خودرو چینی پرفروش در بازار ایران هستند. یکی اطمینان بازار را به دلیل تولید توسط یکی از خودروسازهای داخلی کسب کرده و دیگری با شرایط فروش متنوع برای خود فضا ایجاد کرده است. این دو خودرو از موتورهایی کم‌حجم بهره می‌برند اما قدرت موتور 315 بیشتر است. هر دو خودرو از گیربکس‌های قوی برخوردار نیستند. با این حال 220 گیربکس بهتری دارد. در مقابل کیفیت مواد استفاده شده در داخل کابین 315 بهتر بوده و طراحی کابین آن به روزتر است. از نرمی سواری هر دو خودرو خوب هستند، اما هندلینگ بهتر را باید در 220 جست‌وجو کرد. از نظر آپشن هر دو خودرو در مقابل قیمتی که برای آن پرداخته می‌شود خوب هستند. در بازار دست دوم وضعیت برلیانس بهتر است و ام وی ام 315 با افت قیمت زیادی به فروش می‌رسد. دلیل آن هم این است که خریداران می‌توانند با توجه به شرایط فروش به راحتی به مدل صفر آن برسند. از نظر خدمات پس از فروش اگر چه ام وی ام از چینی‌های خوب بازار در بحث نمایندگی و قطعه است، اما طبیعی است که وضعیت یک محصول از سومین خودروساز داخلی بهتر باشد.

دنیای ماشین

 

 

کد خبر 68872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha