توسعه فروش و خدمات پس از فروش در سال 96

پرشین خودرو: ورود برندهای مختلف خودرویی به کشور و ابراز تمایل پشت خط مانده ها برای سرمایه گذاری در صنعت و بازار خودروی ایران را می توان یکی از مثبت ترین اتفاقات سال های اخیر در حوزه خودرو دانست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اتفاقی که اگر مدیریت شود و به خوبی از آن بهره برداری شود، نتایج خوبی به بار خواهد آورد. برخی از کارشناسان ورود برندهای جدید به بازار سنتی خودروی ایران را اتفاقی مثبت و خوب برای فضای دو قطبی بازار خودرو در کشور می دانند. عمده بازار ایران در دست دو خودروساز بزرگ کشور بوده و سهم خودروهای وارداتی عددی کمتر از 10 درصد از بازار ایران است.

البته در این میان می توان از حضور پررنگ برندهای چینی گذشت. برندهای چینی که حتی پایشان به تولید دو خودروساز کشور هم باز شده و سهمی خوب از سبد خودرویی ایران خودرو و سایپا را در تیر رس خود می بینند.

 

 

محمد مرتضایی مدیر بازاریابی و شبکه نمایندگی های شرکت نگین خودرو نماینده رسمی برند رنو در ایران یکی از افرادی است که حضور رقیب را برای خودروساز ایرانی و واردکننده مثبت و نبودش را سمی مهلک می داند.

وی با تاکید بر اینکه سود اصلی از ورود تازه واردها به بازار خودرو را مردم می برند گفت: افزاده شدن فضای رقابتی باعث تنوع و افزایش انگیزه خودروسازان برای بهبود کیفیت محصولات و خدمات می شود و این به نفع مشتری ایرانی است.

مرتضایی ادامه داد: شرکت رنو اولین خودروسازی است که بعد از برجام تصمیم به سرمایه گذاری مستقیم در صنعت خودروی ایران گرفت و این اقدام نشانه خوبی است از یک تغییر که می تواند هم به نفع صنعت خودرو و هم به نفع مردم باشد.

وی افزود: سیتروئن، پژو، ولوو، اسکانیا و بسیاری از کمپانی های بزرگ خودروسازی برای ورود به صنعت و بازار ایران برنامه دارند و حتی در سفر مدیران و روسای کشورها، ورود به صنعت خودروسازی جزو مذاکران اصلی است.

 مدیر بازاریابی نگین خودرو گفت: یکی از افق های روشن در بحث قراردادها و سرمایه گذاری های جدید خودرویی این است که از توان شرکت های خصوصی استفاده شود زیرا تاثیر این حضور بسیار مثبت خواهد بود.

وی حضور مجموعه های خصوصی در بخش تولید را یک اتفاق خوب دانست و افزود: با ورود خصوصی ها به عرصه تولید، می توان شاهد حضور محصولات ارزان قیمت و گران قیمت در بازار بود و اشتغال زایی در کشور نیز افزایش می یابد.

 

برند خودرو؛ عنصر مهمی در فضای رقابتی است

مرتضایی در مورد ارکان اصلی یک رقابت تاثیر گذار گفت: بی شک برند محصول تولید شده و یا وارد شده مهم است اما شاید مهمتر از آن شخص واردکننده و تبلیغاتی است که برای حضور آن برند در یک جامعه انجام می شود.

وی ادامه داد: نوع نگاه به مدل های فروش و چگونگی ارائه خدمات پس از فروش می تواند در مراحل بعدی تاثیر بسزایی در فضای رقابتی برندهای خودرویی داشته باشد.

مدیر بزارایابی نگین خودرو در مورد عملکرد این مجموعه گفت: در شرکت ما رشد فروش بسیار صعودی بوده است و نسبت به سایر رقبای واردکننده توانسته ایم به نتایج خوبی برسیم.

وی افزود: با درایت مدیریت مجموعه نگین خودرو و همچنین همت سهامداران این شرکت، توانسته ایم محصولات خود را با شرایط خاص و منعطف به مشتریان واگذار کنیم و در کنار این مهم، وجود نگین سرویس با بهترین کیفیت در خدمت رسانی در محل، توانسته است اعتماد عمومی را به نگین خودرو و برند رنو جلب کند.

 

نگین خودرو به تعهدات خود پای بند است

مدیر بازاریابی و شبکه نمایندگی های نگین خودرو با تاکید بر افزایش فروش زیرمجموعه خود در سال 95، خاطرنشان کرد: انجام تعهدات در موعد مقرر جز وظایف ذاتی ما است اما عوامل بیرونی تا حدی از کنترل ما خارج هستند و عوامل درونی به هیچ عنوان نمی توانند جلوی وفای به عهد ما را بگیرند.

وی افزود: در ماه های اخیر نه تنها در نگین خودرو بلکه در سایر مجموعه های وارد کننده و تولید کننده خودرو شرایطی به وجود آمد که باعث تاخیر در تحویل خودرو شد. متاسفانه مشکلاتی در گمرک به وجود آمد که برای 15 روز واگذاری های ما را با تاخیر رو به رو کرد اما خوشبختانه این مشکل هم مرتفع شد.

مرتضایی در مورد بازارهای داخلی نگین خودرو گفت: استان های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و مازندران جزو بازارهای مهم ما بوده و سهم نگین خودرو از سبد خودرویی این شهرها بسیار گرانقدر است.

 

توسعه خدمات پس از فروش از برنامه های اصلی ما است

مدیر بازاریابی نگین خودرو در مورد حوزه خدمات پس از فروش گفت: در 50 منطقه کشور شعب فروش و خدمات پس از فروش داریم و در 30 منطقه خدمات فروش و پس از فروش را با هم ادغام کرده ایم.

وی از برنامه افتتاح 10 شعبه خدمات فروش و پس از فروش در کشور خبر داد و افزود: ما در اصفهان، شیراز، مشهد، 6 منطقه از مازندران و گیلان به طور مستقیم ورود کردیم و با سرمایه گذاری خودمان تعمیرگاه هایمان شروع به کار کرد.

مرتضایی در مورد آینده خدمات پس از فروش در نگین خودرو گفت: در سال جاری می توانیم رتبه خود را تک رقمی کنیم و در سال آینده باید جزو 3 رتبه اول در خدمات باشیم اما در سال 97 هیج جایگاهی به جز نخست برازنده نگین خودرو نخواهد بود. 

کد خبر 68953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha