بررسی لحظه ای عملکرد نمایندگان خودروسازان

پرشین خودرو: ایران خودرو و سایپا می توانند با گسترش و توسعه توزیع قطعات و لوازم یدکی خود از ورود کالاهای بی کیفیت و قاچاق در بازار جلوگیری کنند.

محسن سلیمی مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران  در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ، ضمن بیان این مطلب گفت: همیشه خودروهای سنگین از خودروهای سبک عقب تر بوده و استانداردهای این خودروها دیرتر پیاده سازی می شود.

وی ادامه داد: در بخش خودروهای سنگین وضعیت چندان مناسب نیست اما در سال جاری بیشتر شرکت های تولید کننده این نوع خودروها توانستند حداقل استانداردها را پاس کرده و در رتبه 3 قرار بگیرند.

سلیمی در مورد طریقه نظرسنجی از مشتریان خودروهای داخلی گفت: این فرآیند از سوی واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در 204 کانتر در 4 طبقه و توسط 400 اپراتور در دو شیفت کاری انجام می شود و روزانه 18 هزار تماس با مشتریان برقرار می شود.

وی افزود: در سال گذشته در حوزه خدمات پس از فروش حدود 1 میلیون تماس گرفته شده است و پرسشگران با توجه به آموزش هایی دیده اند سوالاتی را از مشتریان می پرسند تا میزان رضایت ایشان را از عملکرد نمایندگی و شرکت مذکور ثبت کنند.

مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد نحوه عملکرد شرکت پس از دریافت نظر سنجی ها گفت: اطلاعات دریافتی ذخیره شده و حتی صدای مخاطبان نیز ثبت و ضبط می شود و هر سه ماه یکبار این اطلاعات برای شرکت های خودروساز ارسال می گردد.

وی تصریح کرد: از نظر ما شرکت های خودروساز باید بدانند که نمایندگی هایشان چه عملکردی داشته و مشتریان چه انتظاراتی داشته اند که برآورده نشده است.

سلیمی در مورد بازرسی از لوازم یدکی و قطعات خودرو و همچنین موضوع کیفیت آنها گفت: در محدوده ارزیابی خدمات به انبارهای قطعات یدکی و سیستم تامین و سفارش گذاری در شرکت ها و نمانیدگی ها ورود می کنیم اما در مورد کیفیت قطعات مسوولیتی نداریم و نمی توانیم نظری دهیم.

این مدیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد ادعای واردات قطعه از چین و بسته بندی به نام قطعه ایرانی گفت: واقعیت این است که این موضوع در حوزه فعالیت ما نیست اما از نظر یک کارشناس مستقل و نه از نگاه یک مدیر در شرکت ISQI می توانم عرض کنم که این اتفاق بصورت ورود کالای قاچاق رخ می دهد و بارها مشاهده شده است که قطعه چینی است اما به نام کالای فرانسوی و یا ایرانی فروخته می شود.

وی تاکید کرد: از نظر ما لوازم و قطعاتی که توسط ایران خودرو و سایپا عرضه می شوند به دلیل گذشتن از مراحل نظارتی و کنترلی مشکلی ندارند زیرلا این 2 شرکت برای خود شاخص هایی را دارند که جلوی ورود کالای بی کیفیت به درون شبکه خود را می گیرد البته درصد خطا در این مجموعه ها هم وجود دارد.

کد خبر 68960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    0 0
    این کارشون مثبت بوده و بارها برای عملکرد خودروی من باهام تماس گرفتن