برای جمع کردن واردکنندگان، نیاز به مصوبه های عجیب نیست!

پرشین خودرو: اثرات تحریم ها کامل از بین نرفته و دریافت نمایندگی از شرکت های مادر کمی مشکل است و برای رفع این موارد به زمان بیشتری نیاز است.

کوروش مرشد سلوک نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در مورد بحث های پیش آمده مجوزهای واردکنندگان خودرو و دریافت مجوز نمایندگی از شرکت های مادر گفت: از زمان اعلام این شرط برای نمایندگی های فعال در ایران مکاتبات بسیاری انجام گرفته است و برخی از نمایندگان نیز توانستند این مهم را انجام داده و مجوز دریافت کنند اما؛ تعداد نمایندگانی که از انجام این کار بازماندند بیشتر است.

وی ادامه داد: ما فکر می کنیم اگر سیاستگذارن کشور تمایلی به حضور نمایندگی های خودرویی در کشور ندارند تنها کافی است اعلام کنند تا ایشان فکری به حال خود کنند و اساسا لازم نیست برای رسیدن به این منظور شرایطی را بگذارند که کمتر کسی از پس آن بر می آید!

مرشد سلوک تاکید کرد: هنوز اثرات تحریم ها وجود دارد و کمی دریافت نمایندگی از شرکت های مادر چالش دارد که برای رفع این موارد به زمان بیشتری نیاز است.

وی به ثبت سفارش خودرو برای ورود به ایران اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه ایرتویا با چالش های بسیاری برای واردات خودرو مواجه است بطوریکه برخی از خودروها را می گویند استاندارد نیست، برخی را می گویند در امریکا تولید شده و اجازه ورود ندارد. به هر حال واردات خودرو به دلیل تفسیرهای اشتباه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو با انتقاد از مشکل به وجود آمده برای واردات خودروهایی که برند غیرامریکایی دارند اما در ایالات متحده تولید می شود، خاطرنشان کرد:  اگر به قوانین سازمان تجارت جهانی نگاه کنیم می بینیم که مرزها بسیار بی معنی هستند و سعی شده است برای کاهش قیمت محصول، از تولید خودرو در سایر کشورهای به جای سرزمین مادری، حمایت شود.

وی ب ام و آلمان را بهترین مثال برای تولید فرامرزی معرفی کرد و افزود: این خودروساز هم به اسم آلمان اما در نقاط دیگری از جهان تولید می کند؛ پس باید بگوییم ب ام و دیگر آلمانی نیست!

مرشد سلوک ادامه داد: تویوتا یک برند ژاپنی است حال به دلایل اقتصادی و تجاری در امریکا نیز تولید محصولات خود را دنبال می کند؛ نمی توانیم بگوییم که تویوتا دیگر برندی ژاپنی نیست و آمریکایی شده!

وی در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند خودروهای امریکایی به دلیل مصرف بالای سوخت روی دست خودشان هم مانده است و ما نباید این خودروها را وارد کنیم که این نشان دهنده درایت ایشان است اما آیا تویوتا هم این مشکلات را دارد و روی دست ژاپنی ها مانده است که می گوییم وارد نشود چون در خاکی غیر از ژاپن ساخته شده است؟

 

کد خبر 68962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha