معرفی افزون بر 100قطعه ساز داخلی به پژو، فولکس و رنو

پرشین خودرو: به منظور همکاری با خودروسازان خارجی بیش از ۱۰۰ واحد قطعه سازی به شرکت های ایکاپ(ایران خودرو-پژو)، رنو پارس و ماموت خودرو معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، با بیان این مطلب توضیح داد: نمایندگان شرکت پژو فرانسه و ایکاپ از ۱۵۰ شرکت قطعه سازی در ایران بازدید کردند و امیدواریم بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه سازی در فاز اول و دوم با شرکت پژو همکاری داشته باشند.
وی افزود: شرکت سیتروئن نیز ۳ خودرو را برای تولید در ایران پیشنهاد کرده و جلساتی با قطعه سازان در خصوص آمادگی تولید قطعات این خودروها صورت گرفته و اما هنوز استعلام قیمتی از قطعه سازان گرفته نشده است.
بیگلو در خصوص همکاری قطعه سازان با شرکت فولکس واگن متذکر شد: شرکت فولکس واگن هم در حال انتخاب سازنده است که ۵۰ شرکت را به آنها معرفی کرده ایم ضمن آنکه خط تولید محصولات فولکس واگن اواخر سال ۹۶ ایجاد و کار تولید ۳ خودرو از سال ۹۷ آغاز خواهد شد.
دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه طلب شرکت های قطعه سازی از خودروسازان را حدود ۵ هزار میلیارد تومان دانست که البته همه این رقم معوقه نیست بطوریکه ایران خودرو معوقه ای ندارد و سایپا هم میزان مطالبات را کاهش داده است.
وی از درخواست قطعه سازان برای بازنگری در ۱۰۰ ردیف تعرفه وارداتی مربوط به صنعت قطعه سازی برای سال ۹۶ از وزارت صنعت خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز باید به تمام قطعه سازان این آرامش خاطر را بدهیم که هر جایی که کوچکترین منافعی برای قطعه سازان وجود داشته باشد حتما یکی از اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان حاضر خواهند بود.
بیگلو همچنین از برنامه ریزی به منظور سازماندهی قاچاق قطعات خبر داد و گفت: در این راستا بانک اطلاعاتی تشکیل شده است که با دریافت اطلاعات قطعه سازان موجب خواهد شد تا مشکل قاچاق قطعات کاهش یابد.
دبیر انجمن قطعه سازان در پایان از تشکل 4 جوینت ونچر در صنعت قطعه سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری وتاکنون 4 جوینت ونچر قطعه سازان داخلی با همتایان خارجی تشکیل و قطعی شده است.

کد خبر 68969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha