میانگین عمر اتوبوس های بین شهری استان همدان ۱۱ سال است

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: میانگین عمر اتوبوس های بین شهری استان همدان ۱۱ سال است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد رودباری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همدان با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر بین شهری نوسازی می شوند، گفت: متقاضیان باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل از تسهیلات ویژه بانکی بهره مند شوند.

وی افزود: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان در دو بخش نوسازی و توسعه به تفکیک نوع ناوگان مشخص شده و علاقه مندان می توانند خودرو عمومی فرسوده برون شهری خود اعم از انواع کامیون، اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه را در مراکز اسقاط معین از رده خارج کنند.

رودباری اظهار داشت: این طرح با همکاری و مشارکت وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

رودباری در ادامه به مشخصات این طرح اشاره و عنوان کرد: کامیون و کشنده هایی شامل این طرح می شوند که دارای ۱۰ تن وزن و سن بالاتر از ۳۵ سال باشند و در یک سال گذشته حداقل ۱۲ فقره بارنامه و ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشته باشند.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان همدان مبلغ تسهیلات اعطای این طرح را تا سقف ۸۰ درصد قیمت خودرو با نرخ سود مصوب ۹ درصد سهم متقاضی بیان کرد.

وی با بیان اینکه ۷ شرکت به عنوان شرکت های تامین کننده ناوگان معرفی می شوند، گفت: شرکت های ماموت، سایپا دیزل، زامیاد، آذهاتیکس، داف و ایران خودرودیزل و کاوه دیزل تأمین کننده ناوگان باری است و مالک می تواند با مراجعه به یکی از شرکت های طرف قرارداد نسبت به اسقاط خودرو خود و تشکیل پرونده اقدام کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در خصوص ارائه تسهیلات به ناوگان مسافربری نیز اظهار داشت: میانگین عمر اتوبوس های بین شهری استان ۱۱ سال است و میزان تسهیلاتی که به متقاضیان اتوبوس های بین شهری داده می شود برحسب نوع وسیله نقلیه است.

رودباری میانگین عمر مینی بوس در استان همدان را ۲۹ سال خواند و عنوان کرد : مالکان مینی بوس های فرسوده استان نیز می توانند برای دریافت تسهیلات بانکی ویژه نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان برای نوسازی مینی بوس با مدل ایران خودرو دیزل که قیمت تمام شده آن نزدیک به ۱۲۰ میلیون تومان است می توانند ۹۴ میلیون تومان تسهیلات با مدت ۵ سال و نیم و با نرخ ۶ درصد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه میانگین عمرناوگان سواری کرایه در استان همدان ۹ سال است، گفت: سقف وام معادل ۷۰ درصد قیمت وسیله نقلیه از ۵۸ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان برای سواری کرایه داده می شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط برای استفاده بهینه از فرصت ایجاد شده اقدام کنند، عنوان داشت: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح ایمنی در مسافرت با وسایل نقلیه عمومی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: درحال حاضر استان همدان دارای ۷۸۴ سواری کرایه، ۳۲۰دستگاه اتوبوس و ۱۰۳۵ دستگاه مینی بوس است.

مهر

کد خبر 69006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha