مردم حقوق خود را از خودروساز بگیرند

پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه مردم باید حقوق خود را از خودروسازان بگیرند، گفت: کشف کالای قاچاق از طریق بازرسی ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، سیدمحمود نوابی در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به اهدای تندیس و اعلام برترین شرکت هایی که حقوق مصرف کننده را رعایت کرده اند، گفت: سازمان حمایت در جریان انتخاب این شرکت ها فقط یک رای دارد اما این انتخاب بر اساس کار کارشناسی انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در پسابرجام سخت گیری بیشتری در حوزه انتخاب برترین ها داشتیم، گفت: البته این به معنی نیست که شرکت هایی که انتخاب نشده‌اند برترین نیستند اما از تمامی شرکت هایی که در این همایش حضور یافتند ما برترین ها را انتخاب کردیم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه این همایش یک فرآیند شانزده ساله را طی می کند و برخی در حال طی کردن این مسیر هستند، گفت: افزایش اعتماد در ترغیب مصرف کنندگان به تولید داخلی، افزایش رقابت، توسعه فرهنگ مشتری مداری، توجه به مسئولیت های اجتماعی، سازگاری با محیط زیست، رعایت ضوابط تولید کالا، مدیریت رسیدگی به شکایات و مدیریت مشتری مداری و همچنین نداشتن پرونده تخلفات در تعزیرات از جمله مواردی بوده که در تعیین شرکت های برتر به آن توجه شده است.

نوابی با تاکید بر اینکه حق مردم را محفوظ نگه داریم اهمیت زیادی دارد، گفت: همانطور که خدمات پس از فروش اهمیت دارد باید به خدمات قبل و حین فروش نیز توجه شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر موضوع پرداخت خسارت اعتماد گفت: این هم موضوع مهم دیگری است که باید جزو فرهنگ بنگاه های ما در حوزه تولید و خدمت شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه دیگر شعار جنس فروخته شده دیگر پس گرفته نمی شود دیگر شعاری ناهنجار به شمار می رود و ما دیگر اثری از این شعار نمی بینیم اگر مردم هم جایی می بینند می توانند به سامانه ۱۲۴ خبر دهند.

نوابی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی در حوزه بازرسی، ۱۱ درصدی در تشکیل پرونده و ۲۲ درصدی در حوزه کشف کالاهای قاچاق گفت: وقتی کالاهای قاچاق جمع آوری می شود در واقع کالایی بی هویت به نفع مصرف کننده و تولید کننده از بازار حذف می شود.

وی به ضرورت تکمیل زیرساخت ها برای بازرسی هوشمندانه اشاره کرد و گفت: صندوق مکانیزه فروش و ساماندهی واحدهای بدون پروانه از زیرساخت هایی است که برای ایجاد بازرسی به آن نیاز داریم.

وی با اعلام اینکه مصرف کنندگان حقوق خود را از خودروسازان بخواهند گفت: بیش از ۱۸ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که جامعه زیادی را شامل می شود بنابراین مردم باید حقوق خود را از خوردوسازان مطالبه کنند.

وی گفت: البته خودروهایی که معایب فنی کلی دارند ماند موتور و گریبکس الان خودروسازان آن را بازپس می گیرند اما امیدواریم در بحث فراخوان هم فعال شوند و تبدیل به فرهنگ شود چرا که اگر یک محصولی کیفیت ندارد نباید خجالت بکشیم بلکه باید با فراخوان آن را از بازار جمع کنیم.

مهر

کد خبر 69050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha