مرگ سالانه ۲۰۰۰ نفر در ۱۵۰۰ نقطه بحرانی و حادثه خیز کشور

پرشین خودرو: رئیس پلیس‌راه کشور بابیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم گفت: از این تعداد، هزار و ۵۰۰ نقطه بحرانی است و سالانه دو هزار نفر در این مناطق کشته می شوند.

به گزارش پرشین خودرو،  سردار محمدحسین حمیدی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس‌راه مازندران گفت: در این مناطق بحرانی در سه سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ نفر کشته داده‌ایم و هرسال بیش از دو هزار نفر در هزار و ۵۰۰ نقطه بحرانی از دست می‌دهیم.

سردار حمیدی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی اصلاح محل‌های حادثه‌خیز برای کاهش تلفات باید باشد و در چند سال گذشته از سال ۸۵ تا ۹۵ بیش از حدود هفت هزار و ۳۵۳ نفر معادل ۳۸ درصد در حوزه تصادفات جاده‌ای کاهش تلفات داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه کاهش تصادفات کار یک یا دو سازمان نیست گفت: رسیدن به این کاهش نشانه همدلی و مشارکت بخش‌های مختلف است.

سردار حمیدی به شاخص‌های جهانی درباره تلفات جاده‌ای اشاره و اضافه کرد: شاخص تعداد کشته‌ها بر اساس ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ هزار نفر جمعیت و یک‌میلیون فقره تردد ازجمله شاخص‌ها است و ازآنجایی‌که همه جاده‌ها به تردد شمار مجهز نیست، شاخص سوم هنوز محقق نشده است.

سردار حمیدی بابیان اینکه در شاخص تعداد کشته‌ها بر اساس ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ترافیک و خودرو در نظر گرفته نمی‌شود گفت: این در حالی است که میزان کشته‌های تصادف بر اساس این شاخص در کشور روند کاهشی داشته است.

رئیس پلیس‌راه کشور گفت: ایران رتبه پنجم را بر اساس شاخص ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در جهان دارد و این نشان‌دهنده ضعف در این شاخص است.

سردار حمیدی شاخص تعداد کشته‌ها به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، گفت: از ۱۹.۵ درصد شمار کشته‌ها به ۵.۷ درصد در سال ۹۴ رسیده‌ایم و بر اساس این آمار، وضعیت کاهشی خوبی داریم.

رئیس پلیس‌راه کشور یادآور شد: میانگین تلفات رانندگی به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در دنیا ۷.۴۷ درصد، اروپا ۲.۷ و کشورهای آسیایی نیز ۱۰.۹ نفر و ایران نیز وضعیتش از جهان و آسیا بهتر است.

وی بابیان اینکه ۹۳ درصد بار و مسافر کشور در جاده رخ می‌دهد به وضعیت مازندران اشاره کرد و گفت: شمار تلفات ۸۴۴ نفری استان مازندران در سال ۸۵ به ۵۵۸ نفر در پایان سال ۹۴ رسید که کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سردار حمیدی افزود: روند تلفات و تصادفات در شش سال اخیر کاهش و مناسب است و در ۱۰ ماهه اخیر نیز میزان تلفات جاده‌ای مازندران ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش‌یافته است و مازندران دومین استان کشور در این بخش است.

در این مراسم سرهنگ علیرضا قدمی به عنوان رئیس پلیس راه مازندران معرفی شد.

مهر

کد خبر 69069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha