کد خبر 69079
۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
نگاهی به مشکلات پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی!

پرشین خودرو: چند مرحله پیش‌فروش خودروی ساندرو استپ‌وی از سوی شرکت سایپا با برخی حواشی همراه بوده است. در این زمینه برخی از مخاطبان از مشکلات و خطاهای سیستم فروش اینترنتی این خودرو می‌گویند.

به گزارش پرشین خودرو، در حالی‌که سیستم ‌فروش اینترنتی خودرو با هدف حذف دلالان و دسترسی مستقیم مردم به خودروهای تولیدی راه‌اندازی شده است، تجربه اخیر فروش اینترنتی ساندرو استپ‌وی نشان می‌دهد که این سیستم دارای مشکلاتی است که مانع از دسترسی مستقیم مردم به خودروهای تولیدی با قیمت رسمی می‌شود و مصرف‌کنندگان ناچارند باز هم به بازار آزاد و دلالان مراجعه کنند.

ساندرو استپ‌وی محصول شرکت رنو بوده که چند ماهی است تولید آن در شرکت پارس خودرو آغاز شده است. این خودرو در مدل دنده اتوماتیک به قیمت ۵۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ با این حال قیمت آن در بازار آزاد حدود ۶۰ میلیون تومان است.

این تفاوت قیمت کارخانه‌ و بازار آزاد این خودرو باعث شده تقاضا برای خرید آن بالا باشد و شرکت سایپا تاکنون در چند مرحله این خودرو را پیش‌فروش کرده که هر بار با حواشی و نارضایتی بخشی از مصرف‌کنندگان همراه بوده است.

در این میان برخی مخاطبان در تماس هایی از عدم موفقیت برای ثبت‌نام این خودرو گلایه کرده‌اند و یکی از مخاطبان نیز از تجربه خود از تلاش ناموفق برای پیش‌خرید این خودرو در جدیدترین مرحله پیش‌فروش در روز یکشنبه هفته جاری می‌گوید.

این مخاطب اظهار کرد: من روز یکشنبه که برای پیش‌فروش اعلام شده بود از ساعت ۱۰:۳۰ صبح سایت سایپا را چک و برای ثبت‌نام ساندرو استپ‌وی تلاش کردم اما سیستم به طور مرتب اخطار می‌داد که شما قبلا این خودرو را خریداری کرده‌اید و امکان ثبت‌نام دوباره ندارید، در حالی‌که من تاکنون نه تنها ساندرو استپ‌وی بلکه هیچ خودروی دیگری از سایپا خریداری نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه در آن شرایط چاره‌ای نداشتم جز اینکه با مشخصات فرد دیگری ثبت‌نام کنم و این بار با مشخصات یکی از اقوام برای خرید این خودرو اقدام کردم، خاطرنشان کرد: با این حال باز هم سیستم همان هشدار قبلی را می‌داد که شما قبلا این خودرو را خریداری کرده‌اید و نمی‌دانم دلیل چنین خطای فاحشی مشکل در این سایت بوده یا اینکه تعمدا از سوی شرکت این اقدام صورت می‌گرفت.

این مخاطب ادامه داد: پس از چند ساعت تلاش سرانجام هشدار مربوطه برطرف شد و توانستم برخی مراحل ثبت‌نام اینترنتی را طی کنم اما در مراحل آخر که مربوط به انتخاب نمایندگی بود باز هم سیستم دچار مشکل شد و نتوانستم ثبت‌نام را کامل کنم.

وی تصریح کرد: در نهایت در روز پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی پس از حدود هشت ساعت تلاش مداوم پای کامپیوتر موفق به ثبت‌نام این خودرو نشدم. این وضعیت در حالی است که از شرکت سایپا انتظار می‌رود که سایت فروش اینترنتی خود را به‌گونه‌ای مدیریت کند که چنین مشکلاتی برای خریداران ایجاد نشود.

ایسنا

کد خبر 69079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha