کد خبر 69081
۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
همدان گردی بااتوبوسهای گردشگری درنوروز ۹۶

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بااشاره به فعال شدن اتوبوس های گردشگری طی نوروز آینده در همدان گفت: میراث فرهنگی همدان در زمینه تامین راهنمایان گردشگران همکاری کند.

به گزارش پرشین خودرو، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با اشاره به اینکه هر سال نسبت به سال قبل توجه بهتری به طرح استقبال از بهار می‌شود، افزود: اقدامات شهرداری همدان در این زمینه روبه بهبود است و هر ساله بیشترین رضایتمندی را از مسافران، مسئولان و همشهریان داشته است.

گردان با اشاره به نصب نمادهای وی‌ژه نوروز، تأکید کرد: نصب نمادها در فضاهای مختلف شهر باید مورد توجه قرار گیرد و طرح‌ها باید ماندگاری داشته و دائمی باشند.

وی با بیان اینکه محل قرارگیری نمادها باید به گونه‌ای باشد که مسافران و شهروندان از هویت و زیبایی آنها بهره‌مند شوند، یادآور شد: جانمایی نمادها از لحاظ روانی نیز تأثیر بسزایی دارد که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: باید نوع جنس و طراحی نمادها همیشگی، نو و حاوی پیامی برای شهروندان باشد.

تابلوهای راهنما در شهر همدان ساماندهی شود

گردان در ادامه با تأکید بر اینکه در بحث تابلوهای راهنما وضعیت مناسبی داریم، گفت: اکنون بیشتر تابلوها نیاز به بازنگری و نظافت دارند و در برخی موارد نیز باید تغییرات درج شود.

وی با اشاره به دیوارنویسی‌های سطح شهر، اظهار داشت: به همت سازمان زیباسازی این معضل در شهر همدان حل شده و به ندرت در شهر دیوارنویسی داریم اما بازهم نیاز به بازنگری است.

 

وی به بازنگری و تجهیز وسایل بازی کودکان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز وسایل بازی توسط کودکان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد استاندارد بودن و تجهیز آنها باید انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در بحث ایستگاه‌های اتوبوس نیز سازمان زیباسازی و اتوبوسرانی برای رسیدگی به این مورد باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

شروع عملیات اجرایی طرح پیاده‌راه اکباتان در اسفندماه جاری

کامران گردان از کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی طرح پیاده‌راه اکباتان در اسفندماه جاری خبر داد و یادآور شد: طراحی و زیبایی میدان امام(ره) نیز با توجه به مسیر تردد گردشگران، مدنظر است و باید امسال قویتر به این موضوع توجه شود.

گردان در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از شهرداری در بحث برفروبی، اضافه کرد: با توجه به بارندگی سنگین سه مرحله‌ای در همدان شاهد انتقادهای زیادی نبودیم که این امر نشان از مدیریت خوب شهرداری در این خصوص بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: با توجه به گردشگری بودن شهر همدان، روزبازارها و بازارچه‌های محلی با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو و ورود مسافران برای رفع نواقص و مشکلات باید مورد بررسی قرار گیرند.

گردان با تأکید بر اینکه با توجه به زمستان سخت امسال در بحث برفروبی و بارندگی‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی از بین رفته است، بیان کرد: امیدواریم در این خصوص بازنگری کلی شده و بعد از لکه‌گیری و شستشوی معابر خط کشی و نصب علائم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اختصاص اتوبوس گردشگری را وظیفه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و گفت: میراث فرهنگی خود را در این کار شریک نمی‌کند و سال گذشته نیز درخواست راهنمای گردشگر برای حضور در اتوبوس‌ها محقق نشد.

درنظرگرفتن یک اتوبوس مجهز به کتابخانه و وای فای در ایام نوروز

گردان خاطرنشان کرد: اگر مسافر و گردشگر بیشتر باشد یک اتوبوس دیگر مجهز به کتابخانه و وای فای در ایام نوروز برای استفاده گردشگران اضافه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: معاونت فرهنگی شهرداری نیز باید کارهای فرهنگی را در طول سال و ایام عید در پیاده‌راه بوعلی برگزار  و به جز خودروی پلیس و خودروهای امدادی اجازه ورود خودروی دیگری به پیاده راه داده نشود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه یادآور شد: در پیاده‌راه بوعلی استفاده از خودروی برقی و ویلچر برای برخی بیماران پاسخگو نیست.

محمدعلی پرزاد اظهار داشت: باید استقرار آمبولانس دارای برانکارد در پیاده‌راه بوعلی در نظر گرفته شود تا مشکل برخی بیماران نیز حل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز بررسی و تصویب طرح ساماندهی سد معبر پیاده‌راه بوعلی در شورای تأمین را عنوان کرد و گفت: در بحث ساماندهی دستفروشان پیاده‌راه بوعلی قرار بر آن شد فعالیت روزانه دستفروشان به طور کامل جمع‌آوری و به روزبازارها منتقل شود.

مجید درویشی با اشاره به فعالیت‌ شبانه دستفروشان در دو نیمه سال، افزود: در ۶ ماهه اول سال دستفروشان از ساعت ۲۲ و در نیمه دوم سال نیز از ساعت ۲۱ در پیاده‌راه بوعلی فعالیت خواهند داشت.

درویشی در خصوص برنامه های استقبال از بهار، اضافه کرد: بحث ستاد استقبال از بهار با مجموعه شهرداری عجین شده و سازمان‌ها، مناطق و معاونت‌ها کار خود را از بهمن‌ماه شروع کرده اند.

وی به اجرای طرح استقبال از بهار طی هفت سال اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در سال‌های گذشته مورد توجه مسئولان، ‌گردشگران و شهروندان قرار گرفت و امسال نیز تلاش بر اجرای بهتر و ماندگاری نمادهاست.

۷۰ درصد نمادهای نصب شده در طرح استقبال از بهار ماندگار خواهند بود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان عنوان کرد: امسال حدود ۷۰ درصد نمادهای نصب شده در طرح استقبال از بهار ماندگار خواهند بود.

وی زمان اجرای طرح را از ۱۵ اسفند تا ۱۶ فروردین سال آینده دانست و یادآور شد: ۱۵ روز نخست کار آماده‌سازی و اجرایی و ۱۵ روز دوم نیز بحث نگهداری انجام خواهد شد.

درویشی با اشاره به هفته پاکسازی، اظهار داشت: ۲۱ تا ۲۷ اسفندماه به عنوان هفته پاکسازی در نظر گرفته شده که خدمات شهری در این خصوص فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۵۵ موضوع در ۲۱ مجموعه نظارتی و عملیاتی در طرح استقبال از بهار انجام می‌شود، گفت: ۱۵ اسفند روز درختکاری برای اجرای مانور عملیاتی ستاد استقبال از بهار در نظر گرفته شده و در صورت صلاحدید، درختکاری به ۱۷ اسفند موکول می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: جلسه‌ای با مدیران مناطق برای رنگ‌آمیزی جداول و آسفالت سطح شهر برگزار شد که به دلیل آسیب‌دیدگی بیشتر آسفالت‌ها با توجه به بارندگی و برودت هوا باید آسفالت‌ها سریع‌تر ترمیم شود.

درویشی با اشاره به شیفت بندی ایام عید در معاونت خدمات شهری، ‌ عنوان کرد: معاونت فرهنگی نیز اسکان و استقبال از مسافران را در برنامه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان عنوان کرد: چهار مناسبت، ۱۵ اسفند روز درختکاری، چهارشنبه پایان سال، ‌پنجشنبه آخر سال و ۱۳ فروردین روز طبیعت را خواهیم داشت که سازمان‌های مرتبط برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص خواهند داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی، اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با بانک برای ارائه تسهیلات به تاکسی‌داران با ارائه تعهد محضری مذاکره شده است.

عباس صوفی با بیان اینکه در صورت عملیاتی شدن این موضوع برای ارائه تسهیلات به تاکسی‌داران نیاز به ضامن نیست، ‌گفت: در صورت عدم پرداخت اقساط، خودرو به پارکینگ انتقال می‌یابد.

وی به برنامه‌ریزی سازمان پایانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان برنامه‌هایی را برای نوسازی و سفر آغاز کرده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال اتفاقات بهتری در اجرای برنامه‌ها خواهد افتاد، یادآور شد: همچنین چندین اصلاح هندسی تا قبل از پایان سال انجام خواهد شد.

مهر

کد خبر 69081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha