بی توجهی راننده ۶۳ درصد تصادفات منجر به فوت در سمنان را رقم زد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه بیشترین تصادف ها در محدوده جاده های استان را مربوط به خودروهای سواری دانست و گفت: ۶۳درصد تصادفات رانندگی طی سالجاری بی توجهی راننده بوده است.

به گزارش  پرشین خودرو، سرهنگ حسن خسروجردی بعد از ظهر سه شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت استانداری با بیان اینکه ۸۵ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری می شود، ابراز داشت: طی یازده ماه اخیر از ابتدای سال بررسی ها نشان می دهد که ۶۳ درصد تصادفات منجر به فوت بی توجهی راننده و ۶۰ درصد حوادث را واژگونی و خروج از جاده شامل می شود.

وی افزود: با تشدید فعالیت و اقدامات نیروی انتظامی طی یازده ماه اخیر از ابتدای سال جاری شاهد کاهش قابل توجه تصادفات جاده ای و همچنین کاهش ۱۷.۱ درصدی تعداد حادثه دیدگان بوده ایم.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه شهرستان دامغان طی سالجاری بیشترین کشته شدگان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: بر اساس آمار پزشکی قانونی از ۲۱۴ نفر تلفات سوانح جاده ای محورهای مواصلاتی استان ۵۱ نفر در دامغان، ۴۹ نفر در شاهرود، ۳۶ نفر در میامی، ۳۱ نفر در گرمسار، ۱۵ نفر در سمنان، ۱۲ نفر در سرخه، ۱۲ نفر در آرادان و هشت نفر مهدیشهر جان خود را بر اثر عوامل مختلف و بی احتیاطی در رانندگی از دست داده اند.

خسروجردی ادامه داد: طی سالجاری کنترل تخلفات حادثه ساز هشت درصد افزایش و کنترل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، نقص فنی خودرو و انحراف به چپ با رشد ۱۲ درصدی مواجه بوده ایم و همچنین یک هزار و ۳۳۸ موتورسیکلت در استان سمنان به علت تخلفات مختلف توقیف شد که نشان از اهمیت پلیس به موارد ایمنی در حفظ جان آنها دارد.

وی افزود: درنوروز ۹۴ تعداد ۲۱ فقره سانحه فوتی در محورهای مواصلاتی استان سمنان رخ داد که در نوروز سالجاری با ۱۴ مورد ۱۹ درصد کاهش یافت که نشان می دهد رعایت قوانین و مقررات و آموزش های همیار پلیس توانسته طی این مدت با آموزه های مستقیم و غیر مستقیم در کاهش این حوادث اثرگذار باشد.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه اقدامات پلیس راه در آموزش رانندگان باربری و مسافربری ۲۷ درصد افزایش یافته است، ابراز داشت: آموزش مدیران فنی و آموزش موتورسیکلت سواران در ۱۵ مرحله، اعطای ۳۴۱ کلاه ایمنی به موتورسواران و ۵۲ مرحله آموزش به دهیاران از جمله اقدامات پلیس راه استان سمنان برای افزیش ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و تلفات محسوب می شود.

خسروجردی افزود: رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئن در جاده به حفظ ایمنی هموطنان کمک می کند لذا از رانندگان تقاضا داریم در نوروز همگام با راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور سفر خوبی را برای خانواده خود و دیگر هموطنان فراهم کنند.

مهر

کد خبر 69165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha