مسابقات GT3 در انتظار نسخه اسپرت لکسوس RC F+تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی لکسوس پیش از برگزاری نمایشگاه ژنو 2017، برمبنای کوپه لکسوس RC F نسخه‌ای اسپرت و مسابقه‌ای تحت عنوان RC F GT3 معرفی کرد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. خودرویی که پیش از این هم نسخه‌ای کانسپت از آن آماده شده بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، لکسوس RC F GT3 همانطور که گفتیم، در واقع بر گرفته از مدل RC F کوپه است که حالا طرح نهایی آن آماده شده و قرار است در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 به نمایش درآید. ولی به هرحال لکسوس RC F GT3 به طور خاص برای رویارویی با خودروهای GT3 در مسابقات استاندارد بین المللی توسعه پیدا کرده است و این بدان معنا خواهد بود که به هیچ وجه شاهد تردد آن در خیابان‌های استاندارد شهری نخواهیم بود.

وزن خشک اتومبیل هم به هنگام معرفی نسخه کانسپت، به همراه پیشرانه‌ای هشت سیلندر 450 اسب بخاری حدود 1250 کیلوگرم عنوان شده بود، ولی حالا با طراحی مدل نهایی لکسوس RC F GT3 شاهد یک وزن خشک 1300 کیلوگرمی هستیم، ولی از طرف دیگر پیشرانه 5.4 لیتری هشت سیلندر این اتومبیل به جای حداکثر قدرت وعده داده شده 450 اسب بخاری، می‌تواند قدرتی بیش از 500 اسب بخار تولید کند که بوسیله جعبه دنده‌ای 6 سرعته مسابقه‌ای دریافت شده و به خروجی منتقل می‌شود.

لکسوس در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت که این وسیله نقلیه علاوه بر سازگاری با مسابقات GT3، توانایی حضور در مسابقات 24 ساعته استقامت در نوربرگ رینگ آلمان و سری مسابقات سوپر تایکیا و سوپر GT ژاپن را دارد و در حال حاضر هم در حال گذراندن آخرین مراحل تست و رفع اشکالات خود است تا در آینده به بهترین شکل در مسابقات حضور یابد.

پیش از این مدل کانسپت لکسوس RC F GT3 با ابعاد خارجی 4705 میلی متری در طول، عرض 2000 میلی متری، ارتفاع 1270 میلی متری به همراه فاصله بین دو محور 2730 میلی متری معرفی شده بود، ولی حالا برای طراحی و توسعه مدل نهایی RC F GT3 طراحان لکسوس از طول کلی 4845 میلی متری، عرض 2030 میلی متری، ارتفاع 1270 میلی متری و فاصله بین دو محور 2730 میلی متری استفاده کرده‌اند که در این میان عرض اتومبیل افزایش محدود و همچنین طول اتومبیل هم افزایش قابل توجهی تجربه کرده است.

کد خبر 69170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha