پورشه پانامرا توربو S ای-هیبرید با ۶۸۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

پرشین خودرو: پورشه روز جمعه توربو S ای-هیبرید ۲۰۱۸ را معرفی کرد. سدان پلاگین (Plug-in) لوکس پورشه از یک پیشرانه‌ی قدرتمند هشت سیلندر به همراه یک سیستم الکتریکی، که از هایپرخودروی ۹۱۸ اسپایدر قرض گرفته شده است، بهره می‌برد.

به گزارش پرشین خودرو، پورشه اولین بار در این خودرو از ترکیب سری مشهور توربوی خود با برچسب جدید خود E-Hybrid برای ایجاد یک تیپ رده‌بالای جدید در محصولات خود استفاده می‌کند. همچنین، این اولین بار است که پورشه یک خودروی هیبرید را به عنوان تیپ رده‌بالا و پرچم‌دار خود معرفی می‌کند.

خوب، بیایید به اعداد نگاهی بیاندازیم: پورشه پانامرا توربو S ای-هیبرید قدرت خود را از ترکیب یک موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری توین توربو با یک موتور الکتریکی تأمین می‌کند که مجموعا توانایی تولید ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۸ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور هشت سیلندر این خودرو، همان موتوری است که در پانامرا توربو مورد استفاده قرار گرفته و از توان ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۶۸ برخوردار است. بر اساس اعلام رسمی پورشه، پانامرا توربو S هیبرید قادر است در ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مشابه مدل ضعیف‌تر پانامرا ۴ هیبرید، موتور الکتریکی با سیستم انتقال قدرت یکپارچه شده است که در مدل توربو S ای-هیبرید، از جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی دوکلاچه استفاده شده و نیروی تولیدشده توسط پیشرانه، به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. بر اساس حالت رانندگی، یک سیستم جداکننده (Decoupler) توسط یک کلاچ برقی به صورت الکترومکانیکی فعال می‌شود که گفته می‌شود قادر است زمان پاسخ سریع و انتقال نرم بین حالات مختلف رانندگی را امکان‌پذیر کند.

 

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

 

تأمین نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی بر عهده‌ی یک باتری ۱۴.۱ کیلووات‌ ساعتی لیتیوم یونی است که می‌تواند نیروی کافی برای طی مسافت ۵۰ کیلومتر را تنها با استفاده از نیروی برق فراهم کند.

این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند در اکثر شرایط در حالت تمام الکتریکی حرکت کند. با این حال، اگر فشار بر پدال گاز به حد معینی برسد یا در صورتی که شارژ باتری کم شود، خودرو به حالت هیبرید تغییر حالت می‌دهد و موتور بنزینی وارد مدار می‌شود.

گزینه‌هایی خاص برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است که شامل سیستم تعلیق هوایی استاندارد، ترمزهای کربن-سرامیکی، بسته‌ی ویژه‌ی Sport Chrono و رینگ‌های ۲۱ اینچ 911 Turbo Style می‌شود. همچنین یک سیستم تهویه‌ی هوای کمکی ویژه برای این خودرو در نظر گرفته شده است که امکان سرد یا گرم شدن خودرو هنگام شارژ شدن را فراهم می‌کند. قیمت این خودرو برای مدل معمولی از ۱۸۴,۴۵۰ دلار و برای مدل ویژه با فاصله‌ی بیشتر محورها از ۱۹۵,۸۵۰ دلار شروع می‌شود. برای هر دو مدل هزینه‌ی ۱۰۵۰ دلاری حمل تا مقصد نیز به قیمت‌ها اضافه می‌شود.

هرچند پورشه در مورد احتمال عرضه‌ی تیپ توربو S ای-هیبرید برای سایر مدل‌ها سکوت کرده است، شانس خوبی برای عرضه‌ی تدریجی این تیپ برای سایر مدل‌ها از جمله ۹۱۱ وجود دارد. مدیر سابق تحقیق و توسعه‌ی پورشه در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که برای نسل‌ بعدی ۹۱۱ استفاده از فناوری هیبرید را برنامه‌ریزی کرده است و با توجه به اینکه امروزه در اکثر محصولات پورشه از سیستم توربوشارژ استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد در  ۹۱۱ هیبرید از این سیستم نیز استفاده شود.

پانامرا توربو S ای-هیبرید، پیش از خودنمایی در نمایندگی‌ها در اواخر سال جاری به عنوان مدل ۲۰۱۸، ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه در روز ۱۷ اسفند بازگشایی خواهد شد و آن زمان با اخبار نمایشگاه همراه شما خواهیم بود.

زومیت

کد خبر 69232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha