خودروسازان بازرسی و کنترل را از خود آغاز کنند

پرشین خودرو: قطعه سازان برای تهیه مواد اولیه و تولیدات خود، کنترل های خوبی انجام می دهند اما مسوولیت کنترل جنس ورودی به خودروسازی ها با ما نیست.

رضا رضایی رییس انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در مورد آینده صنعت خودرو با توجه به تغییرات سیاسی در امریکا گفت: در امریکا همیشه قدرت بین دموکرات ها و جمهوری خواهان بعد از دو دوره 4 ساله تغییر کرده است و در فصل جدید نیز همین اتفاق افتاده و چیز جدیدی نیست.
وی ادامه داد: ترامپ یک اقتصاددان است و در نقاط مختلف جهان فعالیت های مهم اقتصادی انجام داده است و این شخص با تجربه خود می تواند به رکود اقتصادی کشور خود پایان دهد بنابراین باید مطمئن باشیم که وی برای چند ساله آینده کاری نخواهد کرد که مشکلات کشور خودش را افزایش دهد.
رضایی در مورد بحث کیفیت خودرو و رابطه آن با کیفیت قطعات ساخت داخل گفت: مدت هاست به این فکر می کنم که چرا خودروسازان عزیز ما وقتی در مورد کیفیت مورد سوال قرار می گیرند، از قطعه سازان مایه گذاشته و اعلام می کنند کیفیت قطعه به ما ربطی ندارد.
وی افزود: بنده خطاب به این دوستان باید عرض کنم که به عنوان یک قطعه ساز فکر نمی کنم جز تعداد نادری از تامین کننده ها، قطعه سازی در ایران پیدا شود که کار با کیفیت تولید نکند.
رییس انجمن قطعه سازان ایران تاکید کرد: ما الزام داریم ورودی مواد اولیه، انبار و تولید نهایی خود را کنترل کنیم و همچنین اطلاعات نقشه و ویژگی های هر قطعه را از خودروساز گرفته و بر اساس آن تولید کنیم. بعد از تولید این وظیفه خودروساز است که این قطعات را کنترل و کیفیت آنها را تایید کند. حال باید پرسید چرا این کنترل صحیح انجام نمی شود و قطعه معیوب تحویل می گیرند؟
وی در مورد وظیفه انجمن قطعه سازی گفت: انجمن باید مشکلات صنعت قطعه را شناسایی و با آموزش آنها را رفع کند و قرار نیست کار کنترل محصول ورودی به خودروسازی ها را انجام دهد.

کد خبر 69241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha