خودروها در آینده چه شکلی هستند؟+توضیحات

پرشین خودرو: گروه جهان

به گزارش پرشین خودرو، چنانچه دوست دارید بدانید خودروهای آینده به چه شکل هستند، این مطلب را بخوانید:


اتصال خودروها به اینترنت

شرکت‌های خودروسازی به چندین دلیل سرمایه‌گذاری و تمرکز منابع خود بر روی خودروهای متصل به شبکه‌ی اینترنت را افزایش داده‌اند. اتصال خودروها به شبکه‌ اینترنت به شرکت‌های خودروسازی این اجازه را می‌دهد که بتوانند بطور آنی نسخه‌های بروز شده‌ نرم افزارهای فعال بر روی خودروهای تولیدیشان را منتشر کنند، که این موضوع اهمیت بالایی در هربار فراخوانی خواهد داشت.

دیگر اینکه، کارخانه‌های خودروساز می‌توانند با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از خودروها، کارکرد محصولات خود را سنجیده و اطلاعات سودمندی پیرامون نحوه‌ی کاربری رانندگان از اتومبیل‌ها بدست آورند.

نهایتا، هرچه میزان ارتباط و اتصال به اینترنت بیشتر باشد، شرکت‌های خودروسازی فرصت‌های بیشتری برای فروش تولیدات و خدمات خود خواهند داشت.

 

اینترنت اشیاء و خودروهای هوشمند

گام بعدی در جهت پیشرفت خودروهای متصل به اینترنت یکپارچه‌سازی نرم‌افزاری در وسایل نقلیه‌ امروزی است. گوگل‌مپ و سایر ابزارهای مسیریابی جایگزین سیستم‌های جی‌پی‌اس داخلی خودروها می‌شوند. برنامه‌هایی نظیر گس‌بادی ارزانترین پمپ بنزین‌های موجود در هر منطقه را به رانندگان نشان می‌دهند. یا مثلا برنامه‌های ارائه دهنده‌ی موزیک نیاز به رادیوهای سنتی یا حتی ماهواره‌ای را از بین برده‌اند.

شاید قابل توجه‌ترین نمونه از دگرگونی اتومبیل‌های امروزی پروژه‌های ساخت خودروهای برقی با سقف‌های خورشیدی، ساخت تکنولوژی خودروهای بدون راننده که ۱۰ برابر ایمن‌تر از خودروهای معمول هستند و پیاده‌سازی ایده‌ی به اشتراک‌گذاری خودرو (که به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد با قرض دادن اتومبیل خود کسب درآمد کنند) باشند.

صحبت از خودروهای بدون راننده بسیار جذاب بنظر می‌رسد و انتظار می‌رود موج بعدی نوآوری‌های اینترنت اشیاء (IoT) در عرصه حمل و نقل همین خودورها باشند. باید بگوییم این دگرگونی هم اکنون شروع شده است.

گام اول در این عرصه هدایت اتوماتیک ایست و حرکت بود. این هدایت اتوماتیک به ماشین‌ها اجازه می‌دهد در تراکم‌های ترافیکی بواسطه‌ی آنالیز خطوط راهنمای جاده، خود را بشکل مناسبی هدایت کرده و به جلو حرکت کنند.

گام دوم فناوری شناسایی خودرو از راه دور بود. این فناوری امکان شناسایی محل پارک خودرو در پارکینگ را از طریق تلفن همراه یا ساعت هوشمند فراهم می‌آورد.

گام سوم هدایت اتوماتیک در بزرگراه همراه با امکان تغییر لاین بود. این سیستم هدایتی برای تغییر لاین از تکنولوژی نقطه‌ی کور بهره می‌گیرد.

اکنون ما در حال قدم گذاشتن به جذابترین مرحله هستیم. گام چهارم خودروهایی هستند که اگرچه به حضور راننده پشت فرمان نیاز دارند اما، این آپشن را به راننده ارائه می‌کنند که با فشار دادن یک دکمه خودرو به حالت هدایت خودکار درآید. در نهایت گام پنجم خودروهایی هستند که کاملا خودکار بوده و برای هدایت و جابجایی به هیچ راننده‌ای وابسطه نیستند. فعالان این حوضه انتظار دارند این اتومبیل‌ها بعد از ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

با روندی که شاهد هستیم اینترنت اشیاء ظرف چند سال آینده بطور فزاینده‌ای در صنعت حمل‌و‌نقل و تدارکات اهمیت می‌یابد؛ خصوصا زمانی که موج خودروهای بدون راننده وارد جاده‌ها شود. و این تنها یکی از حوزه‌هایی است که اینترنت اشیاء بطور کامل دگرگون خواهد ساخت. باید انتظار دگرگونی‌های جهانی را داشته باشیم.

کد خبر 69243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha