استفاده اوبر از ابزار مخفی برای فریب مقامات قضایی

پرشین خودرو: شرکت اوبر ارائه کننده خدمات تاکسی یابی در آمریکا سالهاست از ابزار مخفی برای جلوگیری از ردگیری فعالیت‌های خود توسط مقامات قضایی و انتظامی استفاده می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از رویترز، اوبر که نگران است به خاطر برخی فعالیت های خود با جریمه مواجه شده یا دچار ممنوعیت ها و محدودیت هایی شود از ابزار مذکور برای بلوکه کردن افرادی استفاده می‌کند که ممکن است از طرف مقامات مسئول مامور کنترل اقدامات اوبر با استفاده از برنامه موبایلی آن باشند.

برنامه یاد شده که Greyball نام دارد با جمع آوری اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از اوبر و با برخی روش های دیگر افرادی را شناسایی می کند که تلاش می کنند با کرایه کردن تاکسی از طریق اوبر و تعامل با رانندگان از نحوه کار اوبر سردرآورند.

به عنوان مثال اگر این برنامه تشخیص دهد که فردی از نزدیکی یک نهاد قضایی یا انتظامی درخواست تاکسی کرده، درخواست وی را لغو یا متوقف می کند. ابزار مذکور افراد مشکوک را فریب می دهد تا تصور کنند هیچ تاکسی اوبری در نزدیکی آنها وجود ندارد و بعدا نیز به شیوه های نامحسوس جلوی استفاده آنان از اوبر را می گیرد.

استفاده اوبر از Greyball علیرغم افشاگری رسانه ها ادامه دارد، هر چند دامنه استفاده از آن محدود شده و البته گفته می شود از آن برای شناسایی و مقابله با شرکت های رقیب هم استفاده می‌شود. اوبر در واکنش به انتشار این خبر مدعی شده هدف از استفاده از Greyball تنها شناسایی افراد متقلبی است که شرایط استفاده از خدمات اوبر را نقض کرده اند.

فارس

کد خبر 69281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha