انجام فرآیند پذیرش خودرو تا ترخیص با بهترین کیفیت

پرشین خودرو: تغییر شاخص ها، سختگیرانه تر شدن نحوه ارزیابی و تغییر روش اندازه گیری نظر سنجی از مشتریان موجب کاهش امتیاز خودروسازان در ارزیابی سال گذشته شده است.

شهریار سلطانی معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو گفت: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به نمایندگی از وزارت صنعت هر ساله خدمات پس از فروش خودروسازان را در شاخص های مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد ارزیابی سال گذشته بر مبنای دستورالعمل بازنگری چهارم صورت پذیرفته که تغییرات عمده ای نسبت به دستورالعمل قبلی آن داشته است.

معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو تصریح کرد: دستورالعمل جدید که با مشارکت خودروسازان تدوین شده عمده تمرکز آن بر فرآیند های خدمات پس از فروش و نتایج رضایت مشتریان می باشد.

وی افزود: ما طی چند سال گذشته زیرساخت های شبکه خدمات پس از فروش را استاندارد و به روز کردیم و از لحاظ فضای فیزیکی، تجهیزات، ابزار آلات و نیروی انسانی مشکلی نداریم اما در اجرای مناسب فرآیندها نیاز به بهبود عملکرد داریم.

سلطانی خاطرنشان کرد: وقتی مشتری برای دریافت خدمات به شبکه نمایندگی های مجاز مراجعه می کند باید فرآیند پذیرش تا ترخیص به صورت استاندارد و مطابق رویه و دستور العمل ها و به بهترین شکل ممکن انجام شود تا رضایت مشتری حاصل گردد. لذا از اوایل سال گذشته این استاندارها را به روز کردیم و طی برنامه مدون، آموزش نمایندگی ها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که همچنان نیز ادامه دارد و امیدوار هستیم با اجرای صحیح فرایند ها بتوانیم لبخند رضایت را بر چهره مشتری مشاهده کنیم.

وی در مورد امکان تغییر رویکرد در نحوه برخورد با مشتریان از سوی ارائه دهندگان خدمات پس از فروش گفت: در این جا دو موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد اول بعد فرهنگی موضوع و سپس جنبه آموزشی. باید افرادی را که در تماس مستقیم با مشتری هستند را مناسب انتخاب کنیم به این افراد آموزش لازم را بدهیم همچنین مبحث مشتری مداری و اهمیت آن در سازمان دائما تکرار شود تا به عادت و نهایت به فرهنگ سازمانی تبدیل شود تا رضایت مشتریان به معنای واقعی حاصل شود.
معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو تاکید کرد: عامل دیگری که باعث کاهش امتیازات خودروسازان در ارزیابی شده، تغییر در نحوه اندازه گیری رضایتمندی مشتریان بوده است.

کد خبر 69372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha