تولید پیچیده ترین قطعات خودروها با چاپگر سه بعدی

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد موفق به ابداع چاپگرهای سه بعدی شده که می توانند کل قطعات پیچیده و پیشرفته خودروها را به طور یکپارچه تولید کنند.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از زد دی نت، این چاپگرهای سه بعدی پیشرفته قابلیت طراحی قطعات بزرگی را دارند که تا پیش از این قابل تولید با استفاده از چاپگرهای سه بعدی نبوده اند.

چاپگر یاد شده که Infinite Build ۳D نام دارد توسط شرکت Stratasys تولید شده است. فورد اولین شرکت خودروسازی جهان است که از فناوری Stratasys به طور آزمایشی بدین منظور بهره گرفته است.

استفاده از چاپگر یاد شده فعلا در مرحله آزمایشی است و کارشناسان فورد می گویند استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای تولید قطعات مختلف خودرو هم باعث کاهش وزن تمام شده اتومبیل ها می شود و هم مصرف سوخت آنها را کاهش می دهد.

فورد برای طراحی قطعات خودرو با استفاده از این چاپگر سه بعدی برنامه رایانه ای ویژه ای را هم ابداع کرده که ضمن تحلیل و بررسی قطعه آماده شده برای طراحی، نحوه عملکرد بازوی رباتیک چاپگر یاد شده را هم برنامه ریزی می کند.

شاید نقطه ضعف مهم فعلی این چاپگر سه بعدی سرعت پایین تهیه خروجی توسط آن باشد که موجب می شود استفاده از این روش در مقیاس انبوه برای خودروسازان فعلا اقتصادی نباشد.

مهر

کد خبر 69395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha