کد خبر 69405
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
رزمایش طرح ترافیکی نوروزی در24اسفند

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: رزمایش طرح ترافیکی نوروز 24 اسفندماه با حضور دستگاه های خدماتی و انتظامی ، برگزار می شود و برای طرح نوروزی از سایر یگان های تخصصی نیروی انتظامی برای حضور در جاده های کشور استفاده خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو ، سردار تقی مهری در حاشیه همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی در جمع خبرنگاران افزود: این همایش با حضور روسا و فرماندهان راهور و باهدف ارزیابی عملکرد یک ساله استان ها و رده ها در حوزه پلیس راه و جاده ها و همچنین تبیین برنامه های سال آینده ، امروز و فردا برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح زمستانی هم اکنون در حال اجرا است، گفت: پیش بینی می شود در سال آینده شاهد نزولات آسمانی باشیم براین اساس شرایط رانندگی در این وضعیت جوی متفاوت خواهد بود این درحالی است که پلیس برای اجرای طرح نوروزی آمادگی کامل دارد و این طرح از 25 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه خواهد داشت درحالیکه جلسات بسیاری با دستگاه های امدادی و کمیته های مختلف برای ایجاد امنیت راه ها داشته ایم.
وی با اشاره به تفاوت طرح نوروزی امسال با سال های گذشته، گفت: تعداد خودروها و موتورها اضافه شده به گونه ای که امسال یک میلیون و 200 هزار خودرو و 480 هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده اند.
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در 11 ماه امسال یک میلیون و 500 هزار گواهینامه راهنمایی و رانندگی جدید صادر شده و از سایر بخش های انتظامی برای حضور در جاده ها و شهرها به ویژه در استان های مسافرپذیر سیاحتی و زیارتی به کار گرفته خواهند شد.

وی به خط قرمزهای پلیس در راستای اجرای طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: تعدادی از رانندگان خطرساز که دارای تخلف حادثه ساز هستند و البته تعداد آنها نیز اندک است سبب ناامنی در رفت و آمد می شوند براین اساس با تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز ، انحراف به چپ و اقداماتی که سبب استرس و ناامنی در سایر مسافران شود ، برخورد خواهد کرد و در این زمینه هیچ اغماضی نخواهد داشت.
سردار مهری افزود: سال گذشته 767 نفر در تعطیلات نوروزی جان باختند بطوریکه روزانه 51 نفر در حوادث جاده ای جان می باختند.
به گفته وی ، 27 اسفند، پنجم و هفتم نوروز سال گذشته شاهد بیشترین تلفات جاده ای بوده ایم .
وی افزود: 308 فقره تصادف فوتی نیز در نوروز سال گذشته ثبت شد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به عامل جاده ، خودرو و رفتار راننده در تصادفات گفت: این درحالی است که با وجود 25 میلیون گواهینامه فعال، 12 میلیون موتورسیکلت و 19 میلیون خودرو، 50 درصد در تصادفات مقصر هستند که البته بیمه سازی خودروها در کشور مطرح شده است و از اول اسفند در حوزه حمل و نقل عمومی ، طرح ویژه ای از پایانه ها اجرا می شود و ماموران ما به صورت محسوس و نامحسوس ، خروج خودروها را به لحاظ گرمایشی ، لاستیک، برف پاک کن و معاینه فنی کنترل می کنند.
سردار مهری ادامه داد: مردم در تعطیلات نوروزی شکایات خود را از نحوه رانندگی و سایر موارد مرتبط از طریق شماره پیامکی 110120 اطلاع دهند.

ایرنا

کد خبر 69405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha