کد خبر 69520
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
همکاری ایران و اسلواکی در تولید تایرهای باری

پرشین خودرو: ایران و اسلواکی برای تولید تایرهای باری ردیال تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پرشین خودرو، عباس عباسی، مدیرعامل شرکت بارز گفت: در حال حاضر این شرکت ظرفیت تولید سالانه 350 هزار حلقه تایر باری ردیال را در کرمان ایجاد کرده است درحالی که نیاز کشور سالانه یک میلیون حقله است.

وی افزود: با امضای تفاهم نامه همکاری با اسلواکی و فاینانس خرید ماشین الات مورد نیاز توسعه ظرفیت تولید تایرهای باری به 700 هزار حلقه افزایش می یابد.

وی با اشاره به اثار اقدمات انجام شده برای واردات بی رویه لاستیک بر رونق تولید گفت : با حمایتهای انجام شده از تولید داخل میزان تولید امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است و هم اکنون بیش از 70 درصد تایرهای مورد نیاز کشور در بخش سواری و کامیون های باری در داخل تولید می شود .

عباسی افزود: توجه ویژه به استاندارد و تاکید بر ایجاد نمایندگی رسمی شرکتهای خارجی در داخل کشور زمینه مناسبی را برای جلوگیری از واردات تایرهای بی کیفیت ایجاد کرده است اما همچنان ورود تایرهای ارزان قیمت چینی عرصه را برای تولید کنندگان داخلی تنگ کرده است .

وی گفت: تجدید نظر در نرخ تعرفه واردات تایر از کشور چین با هدف مقابله با بازار شکنی تولیدات چینی درخواست اصلی تولید کنندگان لاستیک کشور است و این رویکردی است که اکثر کشورها برای حمایت از تولید داخلی خود اتخاذ کرده اند .

واحدمرکزی 

کد خبر 69520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha