بهترین قرارداد خودرویی را سایپا بست

پرشین خودرو: با توجه به پارامترها و شرایط جدیدی که در قرارداد همکاری با سیتروئن در نظر گرفتیم فکر می کنم بهترین قرار داد صنعت خودروسازی را بسته ایم.

مهدی جمالی مدیر عامل شرکت سایپا در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو گفت: در بهمن ماه و در همایش بین المللی خودرو فرصت خوبی به وجود آمد تا مجددا خود را ارزیابی کنیم و فعالیت هایی که در یکسال گذشته اتفاق افتاده است را با وسواس بیشتری بررسی کرده و برای آینده برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای صنعت خودروسازی بعد از برجام، افزایش همکاری مشترک با شرکت های بزرگ خودروسازی جهان بود و خوشبختانه در سال جاری خودروسازان ایرانی تعامل خوبی با برندهای جهانی داشتند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: ما تلاش کردیم با مطالعه فرصت ها و تهدید های احتمالی در همکاری های جدید، مدلی را طراحی کنیم که با تغییر احتمالی شرایط کشور، به تهدید تبدیل نشود و در واقع سرمایه گذاری مشترک تهدیدی برای آینده نباشد.

وی با اشاره به این مطلب که تجارب قبلی به خوبی نشان داد که اگر همه جوانب دیده نشود با تغییر وضعیت، ممکن است با مشکل رو به رو شویم اظهار داشت: در مدل جدید همکاری با سیتروئن یک شرکت جوینت ونچر تشکیل دادیم و در این همکاری طرف خارجی متعهد شد تا 50 درصد قیمت کارشناسی سایت کاشان را به عنوان آورده به ما پرداخت کند.

جمالی افزود: در قدم بعدی باید در سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی بر روی این سایت نیز مشارکت داشته باشند. برخلاف آن چیزی که گفته می شود، کل همکاری با سیتروئن در مورد سایت کاشان، به هیچ عنوان مدل فروش سایت نبوده و تنها یک سرمایه گذاری است که خوشبختانه باعث تعریف و شکل گیری منافع مشترکی میان ما و سیتروئن شد.

وی با تاکید بر این مطلب که  بسیاری از خودروسازان جهانی با همین مدل شراکت توانسته اند فعالیت و محصولات خود را توسعه دهند، گفت: در همکاری با سیتروئن پارامترهای جدید به قرارداد همکاری اضافه کردیم مثل صادرات 30 درصد محصول تولیدی در سایپا کاشان توسط شبکه جهانی فروش سیتروئن که این اتفاق بسیار خوشایند خواهد بود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: مشارکت در صادرات محصول تولیدی فرصت خوبی برای صنعت ایران است چرا که هم می توانیم به بازار های دیگر راه پیدا کنیم و هم به دلیل داخلی سازی 40 درصدی این محصولات که جزو همان پارامترهای اضافه شده است، قطعه سازان ما هم موفق به حضور در بازارهای بین المللی می شوند.

کد خبر 69523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha