«آئودی» Q8 مفهومی در ژنو معرفی شد+تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی آلمانی آئودی از مدل مغهومی خودروی آئودی Q8 اسپرت در نمایشگاه‌ خودرو ژنو رونمایی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در مدل جدید آئودی Q8 خبری از پیشرانه ی هیبریدی بکار گرفته شده در مدل اولیه‌ی Q8 نیست. یادآوری می‌کنیم که مدل اولیه‌ی آئودی Q8 چند ماه قبل در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش درآمد. این خودرو همچنین مجهز به موتور بنزینی توربوشارژر دوقلو ۳.۰ لیتری TFSI بوده و در بدنه‌ی آن از تکنولوژی هیبریدی استفاده شده است.

سیستم قوای محرکه‌ی جدید از یک سیستم بازیافت انرژی ۲۰ کیلوواتی بهره می‌برد که ژنراتور بین میل‌لنگ و جعبه‌دنده قرار گرفته و اقدام به بازیافت انرژی می‌کند و در مواقع نیاز به عنوان یک موتور الکتریکی عمل کرده و نیروی لازم را به خودرو وارد می‌کند. سیستم نامبرده در شبکه‌ی الکتریکی ۴۸ ولتی، فعالیت می‌کند.

باتری لیتیوم-‌یونیِ ۰.۹ کیلو وات‌ساعتی این خودرو زیر صندوق بار آن قرار داده شده است. این میزان از باتری در حالی‌که پیشرانه‌ی احتراقی خاموش است، انرژی کافی برای حرکت آهسته‌ی خودرو را در ترافیک فراهم می‌کند و حتی می‌توان فقط با استفاده از انرژی الکتریکی این خودرو را پارک کرد. این سیستم‌ در واقع فراتر از سیستم بکار گرفته شده در خودروی آئودی SQ7 است که یک سیستم هیبریدی برای افزایش توان خروجی در شرایط خاص دارد و خبری از موتور الکتریکی مجزا برای حرکت با سرعت کم در آن نیست. 

آئودی مدعی شده که سیستم انتقال قدرت مدل جدید Q8 با توجه به قدرت ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متری پیشرانه، بسیار خوب است. این سیستم توانایی رساندن سرعت این شاسی‌بلند ۵.۰۲ متری را در ۴.۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد که نسبت به مدل معمولی Q8 معادل ۰.۷ ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است. آئودی همچنین اعلام کرده است که با پر کردن باک ۸۵ لیتری مدل اسپرت جدید Q8 می‌توان تا ۱۲۰۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.

Audi Q8 sport concept

هنوز به صورت رسمی میزان مصرف سوخت مشخصی برای آئودی Q8 اسپرت اعلام نشده اما آئودی اعلام کرده است که این خودرو با مصرفی در حد خودروهای چهار سیلندر، عملکردی در حد نمونه‌های سیلندر ارائه می‌دهد و در مقایسه به پیشرانه‌های هم اندازه و بی‌بهره از سیستم هیبریدی، مصرف سوخت آن به میزان یک لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر است.

مدل‌های اسپرت خودروها همیشه شاخصه‌های متفاوتی در طراحی دارند. مدل اسپرت آئودی Q8 نیز در حال حاضر با رنگ پرتغالی کریپتونی خیره کننده رنگ‌آمیزی شده است و از رینگ‌های بزرگ ۲۳ اینچی با لاستیک ۳۰۵/۳۵ بهره می‌برد. در ساخت هر چهار صندلی این خودرو از چرم Nappa یا Nubuk استفاده شده است و بخش داخلی این محصول نیز از طراحی مینیمالیست آئودی بهره می‌برد. انتظار می‌رود این طرح در نسل جدید سدان لوکس A8 که اواخر سال جاری از راه خواهد رسید، نیز بکار گرفته شود.

تولید آئودی Q8 جدید از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود این محصول یکی از پرتقاضاترین اتومبیل‌های جدید آئودی باشد. علاوه بر این گفته شده که این مدل جدید در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه‌های فروش آئودی عرضه خواهد شد. 

 

آئودی Q8 اسپرت

آئودی Q8 اسپرت

آئودی Q8 اسپرت

آئودی Q8 اسپرت

Audi Q8 sport concept

کد خبر 69546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha