کد خبر 69558
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
آمبولانس ها به ردیاب بمب مجهز می شوند

پرشین خودرو، سازمان دارپا در طرحی آزمایشی تمام آمبولانس ها و وسایل نقلیه آتش نشانی را مجهز به سیستم های ردیابی بمب و تهدید هسته ای کرده است.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از دیلی میل، این سازمان آمریکایی در طرح آزمایشی ۶ ماهه آمبولانس های اورژانس ایالت واشنگتن را مجهز به ردیابی های هسته ای و رادیولوژیکی کرده است. تاکنون در این طرح حدود ۷۳ ردیاب در خودروهای اورژانس نصب شده اند.

ردیاب های مخصوص که SIGMA نامیده می شوند، طوری طراحی شده اند که بین منبع اشعه تهدید آمیز و بی خطر تمایز قائل شوند.

همچنین ردیاب های SIGMA نخستین نقشه واقعی از میزان اشعه های رادیواکتیو در شهر را مشخص کرده اند. علاوه بر آن نشانه های غیرمعمول که تهدید به حساب می آیند را نیز شناسایی می کنند.

جالب آنکه DARPA به جای ردیاب های بزرگی که در خودروهای تخصصی سوار می شود، ردیاب هایی کوچک به اندازه یک دستگاه موبایل ساخته است.

DARPA علاوه بر ردیاب های بزرگی که در خودروهای اروژانسی نصب می شوند نمونه های کوچکتر و ارزانتری ساخته که نیروهای پلیس یا مقامات می توانند آن را به کمربند خود متصل کنند.

درهمین راستا وینسنت تانگ مدیر پروژه DARPA می گوید: اطلاعات جمع آوری شده توسط بخش اورژانس و آتش نشانی واشگتن دی سی کمک می کند سیستم SIGMA بهبود یابد تا در شهرهای بزرگ کشور از آن استفاده شود.

این طرح در تابستان ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد و بزرگترین و طولانی ترین برنامه آزمایشی وسایل نقلیه مجهز به ردیاب های اشعه رادیواکتیو در پایتخت آمریکا به حساب می آید.

مهر

کد خبر 69558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha