کد خبر 69701
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸
پژو سیتروئن رسما مالک اوپل شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی جنرال موتورز بعد از 88 سال هدایت شرکت خودروسازی اوپل، رهبری آن را به گروه خودروسازی پژو سیتروئن واگذار کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، بهمن ماه امسال خبری بر روی خروجی خبرگزاری‌های خارجی منتشر شد که گویای مذاکرات میان کمپانی خودروسازی جنرال موتورز با گروه خودروسازی پژو سیتروئن بر سر واگذاری برند آلمانی "اوپل" بود تا اینکه در یکی دو روز گذشته خبرگزاری‌های خارجی رسما تایید کردند که کمپانی خودروسازی جنرال موتورز بعد از 88 سال هدایت شرکت خودروسازی اوپل، رهبری آن را به گروه خودروسازی پژو سیتروئن واگذار کرده است.

براساس جزییات منتشر شده در رسانه‌های بین المللی پیرامون قراردادی که در تاریخ 6 مارس 2017 میان کمپانی خودروسازی جنرال موتورز و گروه خودروسازی پژو سیتروئن تنظیم شده است، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز رسما برند خودروسازی اوپل و برند زیرمجموعه بریتانیایی آن یعنی واکسهال، پنج مرکز تولید و شش مرکز مونتاژ وابسته به این دو شرکت خودروسازی، حدود 40 هزار کارمند و کارگر این دو شرکت و در آخر هم یک مرکز مهندسی در روسلزهایم آلمان وابسته به شرکت خودروسازی اوپل و همچنین طرح‌های در حال توسعه این شرکت خودرسازی آلمانی را به مبلغ 2.3 میلیارد دلار به گروه خودروسازی پژو سیتروئن واگذار کرده است.

حالا با اضافه شدن شرکت‌های خودروسازی اوپل و واکسهال در کنار شرکت‌های خودروسازی پژو، سیتروئن و DS، گروه خودروسازی پژو سیتروئن موسوم به PSA بعد از کمپانی خودروسازی فولکس واگن به عنوان دومین کمپانی بزرگ خودروسازی اروپایی شناخته شود.

در ادامه هم بد نیست بدانید که شرکت خودروسازی آدام اوپل آ گ (به آلمانی: Adam Opel AG) که به طور خلاصه تحت عنوان شرکت خودروسازی "اوپل" شناخته می‌شود. از سال ۱۹۲۹ میلادی تا سال ۲۰۱۷ میلادی در تعلق شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز قرار داشت که حالا پس از 88 سال فعالیت مستمر زیر نظر جنرال موتورز، در ۶ مارس سال ۲۰۱۷ به قیمت ۲.3 میلیارد دلار تحت تملک گروه خودروسازی پژو سیتروئن درآمده است.

کد خبر 69701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha