کد خبر 69750
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
فراخوان خودرو در آمریکا از مرز ۵۰ میلیون گذشت

پرشین خودرو: وزارت حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرد خودروسازان در سال ۲۰۱۶ پس از گسترش فراخوان برای تعویض بادکننده‌های ایربگ‌های ساخت شرکت تاکاتا، برای ۵۳.۲ میلیون خودرو فراخوان دادند.

به گزارش پرشین خودرو، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحت قوانین ایمنی سخت گیرانه در دولت اوباما، خودروسازان ۹۲۷ فراخوان ایمنی دادند که هفت درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ افزایش داشت.

رکورد فراخوان‌های قبلی ۵۱.۱ میلیون دستگاه بود که در سال ۲۰۱۵ ثبت شده بود. برای سومین سال متوالی است که فراخوان‌های ایمنی خودرو در آمریکا رکورد بالای جدیدی را ثبت کرده و به بیش از ۵۰ میلیون دستگاه می‌رسد. در مدت ۲۰ سال پیش از آن، فراخوان سالانه خودرو در آمریکا از ۱۰.۲ میلیون تا ۳۰.۸ میلیون خودرو می رسید.

افزایش فراخوان‌ها در حالی صورت می‌گیرد که آمار تلفات ترافیکی در آمریکا افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. شمار مرگ‌ومیر ترافیکی هشت درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش پیدا کرد که بالاترین افزایش سالانه در نیم‌قرن اخیر بود و آمار اولیه نشان می‌دهد که این آمار در سال ۲۰۱۶ هم افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

تاکاتا ماه گذشته در راستای یک توافق یک میلیارد دلاری با وزارت دادگستری آمریکا که شامل جبران خسارت برای خودروسازان و قربانیان بادکننده‌های ایربگ معیوب ساخت این شرکت بود، به اتهامات خود اقرار کرد.

طبق اعلام رگولاتورهای آمریکایی، فراخوان‌ها احتمالا شامل حدود ۴۲ میلیون خودرو با ۷۰ میلیون بادکنده ایربگ تاکاتا می‌شود که آن را به بزرگ‌ترین فراخوان ایمنی خودرو در آمریکا تبدیل می‌کند.

پس از این‌که اداره ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا به دلیل کوتاهی در شناسایی مشکل سوییچ احتراق معیوب در خودروهای جنرال موتورز که عامل ۱۲۴ کشته بود، تحت انتقاد قرار گرفت، این آژانس فشار بر روی خودروسازان به منظور فراخوان خودروهای بیشتر را مضاعف کرد و برای شرکت‌هایی که در عمل به مقررات ایمنی کوتاهی کرده بودند، جریمه‌های سنگینی صادر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در میان شرکت‌هایی که از سال ۲۰۱۴ از سوی این آژانس جریمه شدند جنرال موتورز، فیات کرایسلر اتومبیل، تاکاتا، هوندا موتور و تولیدکننده صندلی گراکو قرار دارند.

 

کد خبر 69750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha