وام ۳۳۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای پیش پرداخت خرید ۳۰ هواپیما

پرشین خودرو: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از وام ۳۳۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای پیش پرداخت خرید حدود ۳۰ فروند هواپیمای نو برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران استفاده شد.

به گزارش پرشین خودرو، اصغر فخریه کاشان در مراسم ورود اولین ایرباس 330 ایران ایر اظهار کرد: قرار بود در دوره ریاست جمهوری قبلی برای هما از صندوق توسعه ملی 330 میلیون دلار تخصیص دهند تا 6 هواپیمای نو خریداری شود.

وی با اشاره به این که این خرید باید از طریق واسطه انجام می شد، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم خرید هواپیما برای هما این است که خدمات را به صورت مستقیم از شرکت سازنده دریافت می شود.

وی با اشاره به این که این مصوبه دولت قبل به دلایلی اجرایی نشد، یادآور شد: هما تصمیم گرفت از این منابع برای خرید هواپیماهای مدرن استفاده کند و به جای این که این پول را برای خرید 6 فروند استفاده کند تصمیم گرفته شد از این پول برای پیش پرداخت خرید 25 تا 30 هواپیما استفاده شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در سال های تحریم وقتی می خواستیم هواپیما بخریم نه امکان انتقال پول و استفاده از منابع خارجی را داشتیم. پس از برجام شرکت ها مانند ایران ایر از منابع خارجی استفاده کرده اند بدون آن که نیازی به تضمین دولت باشد.

وی تصریح کرد: این منابع بدون ریسک منتقل می شود و ایران ایر در خصوص خریدها از بانک ها تضمین می گیرد.

 

پانا
کد خبر 69766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha