خدمات پس از فروش خودرو، تولید مستمر را تضمین می کند

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید، خدمات پس از فروش عرصه ای است که تولید مستمر و پایدار تولیدکننده را تضمین می کند و رضایت خاطر مصرف کننده را به همراه دارد.

به گزارش پرشین خودرو، رامین نورقلی پور امروز (شنبه) در آستانه تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای نوروزی افزود: امروز خدمات پس از فروش نیاز صنعت خودروسازی است و برای حضور در عرصه رقابت جهانی باید به این مساله اهتمام ویژه ای شود.
وی به آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در حوزه خدمات پس از فروش خودروسازان اشاره کرد و گفت: اینکه در این ارزیابی، شرکت های خدمات پس از فروش موفق به کسب بیشترین انطباق در حوزه خدمات پس از فروش شدند، ناشی از تلاشی است که در این سالها خودروسازان برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب و گسترده به مصرف کنندگان داخلی داشتند.
وی با اشاره به موفقیت شرکت های خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی در بحث الزامات قانونی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و دستیابی به بیشترین انطباق در حوزه خدمات پس از فروش گفت: بازخوردهایی که از جامعه دریافت می شود حاکی از آن است خودروسازان داخلی در مسیر درست خدمات پس از فروش قرار گرفته اند.

نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو از اولویت های کمیسیون صنایع و معادن است، گفت: خدمات پس از فروش از الزاماتی است که خودروسازان در این سال ها با آن درگیر بودند.
 خدمات پس از فروش خودرو امسال یکی از اولویت های دولت در صنعت خودرو بود، به گونه ای که همایش سالانه صنعت خودرو ایران نیز امسال با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش برگزار شد.
نقش و سهم خدمات فروش و پس از فروش در ارتقای برند، زنجیره ارزش خدمات فروش و پس از فروش، رضایتمندی و وفاداری مشتریان از خدمات فروش و پس از فروش و همچنین اقتصاد خدمات فروش و پس از فروش از مهمترین محورهایی بود که در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس نتایج تحقیق شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت مشتریان در 6 ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته 9 دهم درصد افزایش یافته است.
بر این اساس، بیشترین انتقاد مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش متوجه کمبود یا نبود قطعات یدکی، ‌هزینه تراشی بی مورد، انجام ندادن کار یا رفع ایراد، کیفیت پایین قطعات خدمات و تعمیرات و همچنین کمبود تعداد نمایندگی های مجاز است.

در این پژوهش، با بیش از 560 هزار نفر از مشتریانی که به نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش 22 شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سواری مراجعه کرده اند،‌ مصاحبه شده است.
بر اساس این گزارش، در مطالعه رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش، شاخص هایی مانند زمان صرف شده برای انجام تعمیرات، برخورد و پاسخگویی، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات و توزیع شبکه خدمات پس از فروش مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) نهادی غیردولتی است که وظیفه بازرسی و نظارت بر اجرای استانداردها به منظور ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، مهندسی فرآیند، نصب و راه اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی، نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی، و ایجاد ارتباط و همکاری با موسسات و سازمانهای ذیربط را به منظور تدوین استانداردهای مورد نیاز به عهده دارد.

ایرنا

کد خبر 69776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha