سازمان جاسوسی آمریکا به دنبال هک کردن خودروهای هوشمند!

پرشین خودرو: طبق اسناد منتشرشده از سوی ویکی‌لیکس، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، از سال ۲۰۱۴ تاکنون در پی هک کردن وسایل نقلیه‌ی متصل به شبکه‌های ارتباطی بوده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اسناد منتشرشده از سوی ویکی‌لیکس، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را متهم به استفاده از ابزارهایی برای نفوذ به وسایل الکترونیکی موجود در اطراف ما کرده است، اما یکی از این گزینه‌ها برای ما تعجب‌برانگیز است؛ ظاهراً این سازمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون به دنبال هک کردن خودروهای متصل به اینترنت و شبکه‌های ارتباطی بوده است.

اگر محتوای موجود در فایل‌ها صحت داشته باشد، پرده از یک راز بزرگ برداشته خواهد شد: اسناد منتشرشده دارای اسم رمز Vault 7 بوده و از بخش سایبری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ویرجینیا به دست آمده‌اند. به گزارش نیویورک‌تایمز و به نقل از یک افسر سابق این سازمان، به نظر می‌رسد برخی از اسناد کاملاً موثق هستند.

اسناد مرتبط با خودروها مربوط به یادداشت‌های جلسه‌ی اکتبر ۲۰۱۴ در واحد توسعه‌ی ابزارهای جاسازی‌شده‌ی سازمان سیا (EDB) است که به ادعای ویکی‌لیکس این سازمان قصد داشته است تا دستگاه‌های الکترونیکی را هک و از آن‌ها به‌عنوان میکروفون‌های جاسوسی استفاده کند.

بر اساس برخی از اسناد نام‌گذاری شده با عبارت «مناطق بالقوه برای انجام مأموریت EDB»، خودروهای متصل به اینترنت و شبکه‌های بی‌سیم محلی نیز از هدف‌های این سازمان بوده‌اند. ویکی‌لیکس مدعی است که این امکان به سیا اجازه‌ی ورود به مأموریت‌های ترور تقریباً غیرقابل‌کشف را می‌داده است. هرچند کاملاً واضح نیست که این ادعاها بر چه اساسی مطرح شده است.

به‌علاوه، مسئله‌ای که باور آن کمی دشوار است موضوعی است که وب‌سایت Gizmodo به آن اشاره دارد. به گفته‌ی این وب‌سایت توصیف ویکی‌لیکس از برخی از این اسناد گمراه‌کننده است. برای مثال «سیا توانایی دور زدن اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رمزگذاری شده نظیر سیگنال و واتس‌آپ را دارد»، هرچند همان‌طور که بسیاری از خبرنگاران و محققان اعلام کرده‌اند، این کار دقیقاً به‌منزله‌ی هک شدن کل گوشی تلفن شما خواهد بود.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تمامی اطلاعات شما در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد؛ بااین‌حال این نرم‌افزارها هنوز ازنظر فنی امن هستند. بااین‌حال شنیدن این خبر در دنیای امروز دیگر عجیب نیست. هک شدن خودروها تا این اندازه موضوع شگفت‌انگیز و عجیبی نخواهد بود.

کد خبر 69802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha