کد خبر 69838
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
ثبت تخلفات میانگین سرعت خودروها توسط 600 دوربین

پرشین خودور: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درخصوص دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها، گفت: نرم‌افزار جدیدی که در این 600 دوربین در نظر گرفته شده است می‌تواند علاوه بر سرعت خودرو، مسافت طی شده خودرو را محاسبه کند.

به گزارش  پرشین خودرو، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز، همایش مهم و آماده‌باش همیاران پلیس برای نوروز 96 بود که با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش عملیاتی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: این آماده باش شامل تمام همیاران پلیس در سراسر کشور است که برای ارتقای فرهنگ ترافیک اقدام می‌کنند.

وی به تذکرات و اقدامات همیاران پلیس اشاره و بیان داشت: این تذکرات باید همراه با ادب و احترام باشد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به شعار «پرهیز از خطر،‌ آرامش در سفر» پرداخت و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده و با اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس، هم اکنون شاهد هستیم که فرهنگ ترافیک در بین دانش‌آموزان گسترش یافته است.

وی به برنامه‌های انجام شده در این راستا پرداخت و گفت: برای گسترش فرهنگ رانندگی در روستاها نیز با در اختیار قرار دادن تجهیزات و کلاه ایمنی برای موتورسواران، پیشگیری از وقوع تصادفات مدنظر بوده است.

سردار مهری در خصوص پلیس مدرسه گفت: بنابر کدهای تخلفاتی که در سطح کشور اعلام شده است، اگر پلیس مدرسه‌ای گزارش کند که راننده‌ای مرتکب خطا شده و یا به پرچم پلیس مدرسه در هنگام عبور از عرض خیابان توجه نکند، اعمال قانون می‌شود و علاوه بر اعمال قانون، نمره منفی نیز برای راننده درج خواهد شد.

وی درخصوص تدابیر پلس راهور برای تردد کاروان‌های راهیان نور اظهار داشت: خوشبختانه هم با ستاد مرکزی راهیان نور و هم با سپاه پاسداران در این زمینه جلسه داشته‌ایم؛ ستاد کل نیروهای مسلح هم که متولی اصلی این برنامه است و هم سایر نیروها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم بتوانیم سفر خوبی را برای افراد این کاروان رقم زنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: بنابر هماهنگی‌هایی که انجام شده است از مبدا تا مقصد کاروان‌های راهیان نور، مأموران پلیس راه در معابر حضور داشته و نسبت به رعایت قوانین و مقررات و ایمنی وسایل نقلیه نظارت کامل خواهند داشت؛ همچنین یک نفر به عنوان پلیس‌یار نیز در اتوبوس‌ها حضور خواهد داشت.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور درخصوص دوربین‌های میانگین سرعت و ثبت تخلفات اظهار داشت: با هماهنگی پلیس و راهداری در 34 هزار کیلومتر جاده شریانی کشور، دوربین‌های ثبت تخلف جانمایی شده است؛ هزار و 888 دوربین مقرر است تا سال آینده در جاده‌ها نصب شود که از این تعداد 600 دوربین نصب شده است.

وی به نرم‌افزاری که در این دوربین‌ها وجود دارد اشاره و اعلام کرد: این دوربین‌ها می‌توانند سرعت خودرو بین دو دوربین و همچنین فاصله طولی و عرضی خودرو را محاسبه کنند و اگر راننده‌‌ای تخلف سرعت داشته باشد و با سرعت غیرمجاز تردد کند توسط این دوربین‌ها ضبط می‌شود چرا که به طور خودکار مسافت و فاصله زمانی را که باید طی کند، اندازه‌گیری می‌کند.

سردار مهری در خصوص سامانه پایش حمل و نقل هوشمند جاده‌ای که در اتوبوس‌های بین شهری نصب است، گفت: این دوربین‌ها سه سال است که نصب شده و سامانه‌ای است که به کنترل رفتار راننده، ساعت رفت و آمد اتوبوس در معابر برون شهری و همچنین صرفه‌جویی در زمان توقف اتوبوس‌ها در پاسگاه‌های بین راهی کمک می‌کند که هم اکنون این سامانه در مبدا و مقصد، ثبت ساعت می‌کند و اگر راننده‌ای در این زمینه تخلف داشته باشد توسط پلیس اعمال قانون می‌‌شود.

فارس

کد خبر 69838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha