هوندا جعبه دنده 10 سرعته اتومات می سازد

پرشین خودرو: هوندا اقدام به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در آمریکا برای ساخت گیربکس جدید خود کرده است. این جعبه‌دنده‌ی پیشرفته، ۱۰ سرعته خواهد بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، هوندا هفته‌ی گذشته کار ساخت جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۱۰ سرعته خود در ایالت جورجیای آمریکا را آغاز کرده است. این جعبه‌دنده برای اولین بار در خودروی هوندا اودیسه مدل ۲۰۱۸ به کار گرفته خواهد شد.

هوندا اودیسه

این گیربکس جدید که کاملاً توسط واحد هوندا در ژاپن طراحی شده است، اولین جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۱۰ سرعته دنیا برای خودروهای محرک جلو محسوب می‌شود. پس از معرفی مدل‌های لوکس‌تر از هوندا اودیسه، حالا این جعبه‌دنده‌ی جدید نیز راه خود را به‌سوی مدل‌های هوندا و آکورا در طول یک دهه‌ی آینده باز خواهد کرد.

گیربکس 10 سرعته هوندا

هوندا اعلام کرده است که برای ساخت این جعبه‌دنده، در دو کارخانه‌ی تولیدی در خاک آمریکا حدوداً ۱۵۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد. ۱۰۰ میلیون دلار از این سرمایه‌گذاری برای ساخت یک خط تولید جدید و اصلاحات تولید در واحد جورجیا هزینه خواهد شد. واحد دیگر هوندا در شهر راسل پوینت ایالت اوهایو نیز با ارائه‌ی کمک ۴۹ میلیون دلاری در ساخت این جعبه‌دنده و افزایش ظرفیت تولید مشارکت خواهد کرد.

واحد هوندا در آمریکا

جعبه‌دنده‌های ۱۰ سرعته تقریباً جدید هستند؛ اما سایر خودروسازان نیز شروع به استفاده از آن‌ها در مدل‌های جدید خود کرده‌اند. فورد و جنرال موتورز نیز با یکدیگر برای ساخت یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته خودکار همکاری کردند که این گیربکس در خودروهای فورد F-150 Raptor و شورلت کامارو ZL1 رونمایی شده است. این واحد قصد دارد در سال آینده از جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته خود در فورد موستانگ مدل ۲۰۱۸ نیز استفاده کند.

کد خبر 69935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha