کد خبر 69943
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
 خودروسازان از تاکاتا شکایت کردند

پرشین خودرو: نیسان موتور، ب‌ام‌و و فورد موتور در دادخواستی شرکت تاکاتا را به کلاهبرداری متهم کردند و از این تولیدکننده کیسه‌های هوا خواستند هزینه‌هایی را که به‌دلیل نقص بادکننده‌های کیسه‌های هوای این شرکت متحمل شدند، پرداخت کند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از اکونومیک تایمز، این خودروسازان مدعی شدند که شرکت ژاپنی تاکاتا اطلاعات مربوط به بادکنندهای کیسه‌های هوای خود را مخفی کرده است. در اثر انفجار بادکننده‌های کیسه‌های هوای ساخت شرکت تاکاتا، قطعات فلزی به سمت سرنشینان خودرو پرتاب می‌شود و این مساله تاکنون منجر به مرگ 17 نفر و جراحت بیش از 100 نفر در سراسر جهان شده است.

شرکت فورد در شکایت‌نامه خود نوشته است: «فورد(و دیگر خودروسازان) اگر آمار درست و دقیق آزمایشات این کیسه‌های هوا را در اختیار داشتند، اقدام به خرید آنها نمی‌کردند.» نیسان و ب‌ام‌و نیز شکایت‌نامه مشابهی را تنظیم کرده‌اند. این در شرایطی است که چندی پیش در دادگاه فدرال در میامی شکایتی علیه هوندا، تویوتا، نیسان، فورد و ب‌ام‌و تنظیم شد مبنی بر اینکه این خودروسازان هنگام نصب کیسه‌های هوای تاکاتا از ناامن بودن بادکننده‌های آنها مطلع بوده‌اند.

دنیای اقتصاد

کد خبر 69943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha