بازرسی مخازن CNG خودروهای گازسوز در معاینه فنی الزامی است

پرشین خودرو: مدیرکل استاندارد تهران از الزامی بودن بازرسی چشمی و آزمون مخازن CNG خودروهای گازسوز در جریان معاینه فنی خبر داد و تاکید کرد: رانندگان و مراکز معاینه فنی به این مهم توجه کنند.

به گزارش پرشین خودرو،  بیات با اشاره بر فعالیت 42 مرکز معاینه فنی در استان، در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبه هیئت محترم وزیران به شماره120674/ت50891‌ ﻫ مورخ 14/10/93 ، و به منظور حصول اطمینان از استاندارد و ایمن بودن مخازن CNG نصب‌شده بر روی خودروهای گازسوز و همچنین پیشگیری از وقوع خطرات جبران‌ناپذیر احتمالی، اجرای عملیات بازرسی چشمی و آزمون مخازن، در جریان معاینه فنی الزامی است.

وی تاکید کرد: در مقررات و دستورالعمل مدون معاینه فنی خودرو، الزام استقرار و حضور ناظر و بازرسان استاندارد در مراکز معاینه فنی، جهت نظارت بر حسن اجرای عملیات بازرسی مخازن خودروها تاکید شده است.

مدیرکل استاندارد تهران تصریح کرد: هرگونه صدور گواهی و برچسب تاییدیه معاینه فنی برای خودروهای گازسوز بدون بازرسی و تایید ایمنی و استاندارد مخازن CNG آنها و نیز بدون درج برچسب تاییدیه بر روی مخازن از جانب شرکت‌های بازرسی( مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران)، خلاف قوانین و مقررات بوده و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های ذیربط در این خصوص و در جهت ارتقاء ایمنی و سلامت سرنشینان خودروها اهتمام لازم را بعمل آورند

تسنیم.

کد خبر 69959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha