جاده‌ها را برای متخلفان ناامن کرده‌ایم

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری استان تهران با بیان اینکه در ایام نوروز قابلیت جابجایی ۲ میلیون مسافر توسط ناوگان عمومی جاده‌ای استان تهران وجود دارد، گفت: با تجهیز جاده‌ها به سامانه‌های نظارتی و دوربین‌های هوشمند، جاده‌ها را برای متخلفان ناامن کرده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو، مجید رضا نصرالله نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح نوروزی سفرهای جاده‌ای از 25 اسفند آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد، گفت: در ایام نوروز 18 پایگاه سیار و 37 پایگاه ثابت شامل 24 راهدارخانه و 13 مرکز ادارات تابعه با 175 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این ایام 50 اکیپ به صورت گشت راهداری در محورهای استان تهران حضور دارند و ضمن کنترل ایمنی و ترافیک جاده‌ها در صورت نیاز به مسافران در راه مانده امدادرسانی می‌کنند.

وی از رفع 57 نقطه و مقطع پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان تهران خبرداد و گفت: 90 دستگاه تردد شمار، 94 دستگاه سامانه دوربین کنترل سرعت، 88 دستگاه دوربین و 16 عدد دوربین‌های نظارت دستوری در جاده‌های کشور فعال هستند همچنین 34 مجتمع خدماتی رفاهی فعال و در سطح راه‌های استان تهران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: اپلیکیشن 141 و سایت www.141.ir آماده اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌های استان تهران، مسافت بهینه و اطلاعات جاده‌ها است ضمن آنکه مسافران می‌توانند از طریق ارسال پیامک به سامانه 1000141 از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

وی از انتشار 30 هزار بروشور حاوی اطلاعات سفر، تلفن‌های ضروری، شماره تلفن‌های مدیریت بحران استان تهران، دفاتر پایانه‌های مسافری و غیره تهیه شده است؛ طرح ضربتی کنترل نظارت بر تردد حمل و نقل عمومی جاده‌ای، طرح کنترل وسایل عمومی با همکاری پلیس راهور در 5 سطح از محورهای استان تهران عملیاتی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: راهدارخانه‌ها در ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران در راه مانده هستند ضمن آنکه تلاش کرده‌ایم نظارت دقیق بر 34 مجتمع خدماتی-رفاهی در سطح راه‌های استان تهران وجود داشته باشند.

نصرالله نژاد افزود: از ساخت و سازهای غیرمجاز و تکی در جاده‌ها جلوگیری می‌کنیم و باید خدمات به مسافران در قالب مجتمع‌های خدماتی-رفاهی باشد زیرا از سویی بر عملکرد آنها نظارت وجود دارد ضمن آنکه ورودی‌ها و خروجی‌ها در این مجتمع‌ها ایمن است در حالیکه در ساختمان‌های تکی بر ورود و خروج احتمال بروز خطر وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: برای ایام نوروز 8 هزار دستگاه خودروی سواری، 5 هزار دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه مینی‌بوس در استان تهران آماده جابجایی مسافران هستند و ظرفیت جابجایی 2 میلیون مسافر در ایام نوروز فراهم شده است.

وی درباره نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها گفت: مدیران فنی باید از راننده‌های مجرب و دارای مدرک رانندگی پایه یک باشد و وظیفه کنترل ناوگان قبل از حرکت را بر عهده دارند.

نصرالله نژاد گفت: در یک ماه اخیر با همکاری پلیس کلاس آموزشی برای مدیران فنی برگزار کردیم و در حال حاضر نیز نمایندگان ما در پایانه‌ها برای کنترل عملکرد مدیران فنی حضور دارند و شرکت‌ها و مدیران بدانند حتماً در صورت تخطی از قانون برخورد جدی با آنها خواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: 960 کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه و 2 هزار کیلومتر راه روستایی در استان تهران وجود دارد که برای ایام نوروز 400 کیلومتر از این راه‌ها که مورد نیاز بود خط کشی شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: برای ایام نوروز 18 هزار تابلوی جدید در جاده‌ها نصب شد ضمن آنکه در آزادراه تهران-قم 21 کیلومتر نیوجرسی نصب کردیم و تا پایان 96 کل آزادراه تهران-قم به نیوجرسی تجهیز می‌شود.

فارس

کد خبر 69982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha