کد خبر 69992
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
سامانه هوشمند ناوگان اتوبوسرانی رونمایی شد

پرشین خودرو:مدیرکل دفتر آمار سازمان حمل و نقل جاده ای از راه اندازی سامانه هوشمند ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، جواد هدایتی در نشست رونمایی از سامانه هوشمند ناوگان اتوبوسرانی گفت: سالانه حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کشته در تصادفات معابر درون شهری و برون شهری راه های کشور ثبت می‌شود و هرسال آسیب های ناشی از حوادث رانندگی حدود هفت درصد از هزینه های تولید ناخالصی داخل را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: برای حفظ سرمایه های مملکت و خانواده ها باید به بحث ایمنی پرداخته شود و در همین راستا تلاش بر این است تا با همکاری شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، ایمنی خانواده‌های ایرانی را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه این سامانه به نوعی جزو خدمات پس از فروش به‌حساب می‌آید، اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه حمل و نقل و راهداری، این بود که ارتباط بین خودروساز و صاحب خودرو در حین فرایند بهره‌برداری قطع می‌شد، این قطع ارتباط باعث می‌شد خودورساز و بهره‌بردار از مشکلات احتمالی خودرو باخبر نشوند و این موضوع هزینه‌های هنگفتی را برای هر دوی آن‌ها به همراه داشت.

این کارشناس حمل و نقل جاده‌ای در ادامه اضافه کرد: اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عمومی محل درآمد دائمی هستند، پس لازم است خدمات تعمیرگاهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قبل از آنکه هزینه سنگینی را به صاحب خودور تحمیل کند، ارائه شود.

هدایتی درباره سیستم جدید هوشمند ناوگان اتوبوسرانی گفت: بهره گیری از این سامانه این امکان را برای تمام ذی‌نفعان حوزه حمل و نقل فراهم می‌آورد که تمام اطلاعات را چه نوع از سخت‌افزاری مانند، مشکلات فنی خودرو و چه از نوع نرم‌افزاری مانند نوع وضعیت روحی راننده(پرخاشگر، آروم، عصبانی) به آن‌ها انتقال دهد.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: این سیستم می‌تواند در اختیار تمام ناوگان‌ها قرار گیرد و برای هر کدام از آن‌ها کارکردی داشته باشد، نوع کارکردی که برای وزارت بهداشت دارد قطعا با نوع کارکردی که برای پلیس راهور دارد متفاوت خواهد بود.

مهر

کد خبر 69992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha