کد خبر 70019
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

پرشین خودرو: وزیر بهداشت گفت: در صورت تداوم همکاری مؤثر بین بخش‌های مختلف درمان، بیمه‌ها و وزارت ارتباطات، تا پایان سال ۹۶ تمام دفترچه‌های بیمه کاغذی برچیده می‌شود.

به گزارش«پرشین خودرو»، وزیر بهداشت گفت: در صورت تداوم همکاری مؤثر بین بخش‌های مختلف درمان، بیمه‌ها و وزارت ارتباطات، تا پایان سال ۹۶ تمام دفترچه‌های بیمه کاغذی برچیده می‌شود.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت را از زیرساخت‌های طرح تحول سلامت برشمرد و اظهارکرد: بالغ‌بر ۶۵ میلیون ایرانی دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

هاشمی اظهار کرد: در صورت تداوم همکاری مؤثر بین بخش‌های مختلف درمان، بیمه‌ها و وزارت ارتباطات، تا پایان سال ۹۶ تمام دفترچه‌های بیمه کاغذی برچیده می‌شود.

وی بابیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های این امربر عهده وزارت بهداشت است، عنوان کرد: طرح تحول سلامت در کشور ریشه‌دار شده است و مردم دراین‌باره توقع دارند.

وی با اشاره به اینکه‌ای کاش تمام یارانه‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد از این نوع باشد، تصریح کرد: یارانه باید به‌صورت غیر نقدی و در آرامش و آسایش مردم مشهود باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان اعتبار در نظر گرفته‌شده برای طرح تحول سلامت در بودجه ۹۶ را منطقی‌تر از بودجه سال جاری توصیف کرد و گفت: در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

هاشمی اضافه کرد: البته اعتبارات مربوط به بیمه ناقص است و به نظر می‌رسد در این بخش باید تجدیدنظر صورت بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح تحول سلامت در سال ۹۶ باقوت پیش می‌رود و به کار خود ادامه می‌دهد.

وی همچنین در خصوص ایجاد بیمارستان در شهرستان مرزی ۷۰ هزارنفری راز و جرگلان نیز گفت: دولت بیش از هزار اولویت دارد که رسیدگی به تمام آن‌ها با توجه به بودجه محدود دولت، مقدور نیست.

 

 

 

منبع: میزان

کد خبر 70019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha