کد خبر 70122
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
برنامه‌های جیپ برای انطباق با دنیای‌مدرن

پرشین خودرو: جیپ را شاید به جرات بتوان یکی از محبوب‌ترین برندهای خودروسازی دانست که در سراسر جهان طرفداران خاص خودش را دارد اما تولید حدود 2000 دستگاه از مدل رنگلر در بریتانیا باعث شده است که بسیاری از بریتانیایی‌ها برای افزایش این تعداد به شرکت سازنده نامه بنویسند چراکه این نسخه در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده که ممکن است تا قبل از این به این شرکت و محصولاتش تمایلی نشان نمی‌دادند.

به گزارش پرشین خودرو، سرانجام جیپ در پاسخ به نامه‌های زیادی که برای درخواست رانگلر در بریتانیا دریافت کرده، گفته که نسخه جدید (‌جی‌ال) رانگلر حداقل یک سال بعد از عرضه نسل جدید لندروور دیفندر وارد بازار بریتانیا خواهد شد.  جیپ درحال افزایش توان تولید خود در بریتانیا است که با سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری که به خط تولیدش تزریق کرده، قصد دارد توان تولید خودرا به 350 هزار دستگاه در سال برساند. طبق گفته‌های جیپ بخشی از این افزایش به دلیل اضافه شدن کرو-کب، نسخه پیکاپ رانگلر به سبد محصولات جیپ در بریتانیا است.

شرکت جیپ بریتانیا این را هم اضافه کرده که در سال 2018 قصد دارد در اکثر مدل‌های تولیدی خود یک نسخه هیبریدی نیز اضافه کند اما تاکید شده که این به معنای تولید یک خودروی کاملا برقی نیست و جیپ از تولید چنین خودرویی در حال حاضر اجتناب می‌کند.

این تمایل به سمت خودروهای هیبرید به دلیل بازار اروپا و وجود تقاضا برای این نوع پیشرانه بوده است. هیبرید شدن خودرویی در ابعاد جیپ رانگلر موضوع هیجان‌انگیزی است که در کنار کاهش میزان مصرف سوخت و آلایندگی قدرت بیشتری در اختیار خودرو قرار می‌گیرد. به هرحال قرار است اولین خودروی هیبرید خط تولید جیپ در بریتانیا، نسخه جدید رانگلر باشد که می‌تواند به راحتی رضایت مشتریان اروپایی را به‌دست بیاورد. جیپ بریتانیا در مورد پیشرانه‌ای دیزلی هم سیاست‌های خاصی را دنبال می‌کند و به این موضوع به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از این برند نگاه می‌کند.

به نظر‌ می‌رسد که جیپ برنامه‌ای بسیار منسجم و اجرایی برای فتح بازار اروپا به‌خصوص بریتانیا دارد اما باید دید با وجود رقبای کهنه‌کاری مانند لندروور آیا جیپ می‌تواند به فروش و محبوبیت بزرگی که برای بازار بریتانیا در سر دارد، دست پیدا کند یا نه و اینکه آیا یک جیپ هیبرید می‌تواند همانقدر که جیپ‌های پیشرانه بنزین و دیزل می‌توانند لذت یک رانندگی واقعی با تمام هیجاناتش را چه در داخل و چه در خارج جاده به راننده منتقل کند؟ برای تمام این جواب‌ها باید تا سال 2018 منتظر ماند تا دید این سرمایه‌گذاری بزرگ جیپ چه نتایجی خواهد داشت.

خبر خوب دیگر برای دوستداران جیپ این است که جیپ احتمالا دو شاسی بلند دیگر خود در این سگمنت را به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد که احتمالا آن دو گرند وگونییر و گرند چروکی خواهند بود که البته برنامه تولید گرند وگونییر برای سال 2014 بوده که هم‌اکنون تا سال 2019 به تعویق افتاده است اما ممکن است جیپ نسبت به تولید این خودروها اقدام کند.

جیپ رنگلر برای اولین‌بار در دهه 80 میلادی پا به عرصه وجود گذاشته است و از همان ابتدا توانست نظر مخاطبان این شرکت را به خود جلب کند. جیپ در حالی تصمیم گرفته است که به سمت پیشرانه هیبرید برود که از همان ابتدا تنوع در پیشرانه را در دستور کار خود داشته است و موتورهای مختلف با حجم‌های مختلف در زیر کاپوت جیپ قرار داشته‌اند. تصور حضور موتوری‌الکتریکی در کنار موتور رانگلر دور از تصور بوده است ولی برای بازار رقیب اروا این موضوع حرکت درست و بجایی بوده است و باعث می‌شود توان رقابتی جیپ افزایش پیدا کند.

جیپ پیش از این در سال 2008 هم تجربه ساخت خودروی برقی با دامنه حرکتی محدود را داشته که تنها می‌توانست 64 کیلومتر را طی کند و بعد از این تجربه این شرکت حرکت قابل‌توجهی در بخش پیشرانه برقی از خود نشان نداده است اما باز‌گشت به پیشرانه برقی در کنار موتوری بنزینی یا دیزل می‌تواند شروع مقتدرانه‌ای برای جیپ باشد.

برای حفظ تنوع جیپ نسخه 2017 در شکل کانورتیبل و پیک‌اپ‌تراک خواهد بود و تمام این موارد نشان می‌دهد که جیپ برنامه‌های رقابتی و خوبی را در نظر گرفته است تا در دنیای پر رقیب امروزی عقب نماند، بلکه بتواند افزایش فروش هم داشته باشد، چرا که در بسیاری از بازارهای دنیا افزایش تقاضا برای خودروهای آفرود و شاسی‌بلند بسیار قابل‌توجه است و برای شرکتی مانند جیپ که دامنه قیمت محصولاتش بسیار بالا نیست و قشر متوسط به بالا و متوسط جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد که افراد زیادی را شامل می‌شود، بنابراین افزایش تیراژ و تولید موضوع مهمی است که در بریتانیا با سرمایه‌گذاری که قرار است صورت بگیرد، محقق خواهد شد.

برنامه های جیپ برای انطباق با دنیای مدرن
 
برنامه های جیپ برای انطباق با دنیای مدرن
کد خبر 70122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha