اجرای راهداری نوروزی در اصفهان با 100 اکیپ راهداری

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه 100 اکیپ راهداری آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، گفت: 67 نقطه حادثه خیز را در سه سال رفع می کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، داریوش امانی ، با اشاره به برنامه های راهداری نوروزی استان اصفهان گفت: طرح ویژه راهداری نوروزی از سه روز گذشته شروع شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: چیزی حدود 700 نفر راهدار در قالب 100 اکیپ راهداری در بیش از 11 هزار و 500 کیلومتر انواع راههای استان اصفهان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه 5 اکیپ گشت در پایانه های مسافری این استان فعال هستند گفت: نیروهای بازرسی به صورت راندوم اتوبوس های پایانه ها را بازرسی می کنند و عملکرد شرکت تعاونی را زیر نظر دارند.

امانی ادامه داد همچنین در طول این راههای استان 13 پاسگاه پلیس راه فعال است و 42 مجتمع خدمات رفاهی آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

وی با اشاره به بستر سازی برای جاده ها برای انجام سفرهای نوروزی گفت: از سال گذشته برای آماده سازی جاده های کشور برنامه ریزی کرده ایم و اقداماتی از جمله برطرف کردن لکه گیری جاده ها تعمیر و نصب تابلوهای علائم راهنمایی و راهندگی نصب گاردریل ها و ... انجام داده ایم که این اقدامات چیزی حدود 230 میلیارد تومان هزینه دربر داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به مهمترین عامل موثر در وقوع تصادفات جاده ای در راههای استان اصفهان گفت: به دلیل شرایط اقلیمی استان اصفهان محورهای موصلاتی این استان کویری و یک نواخت هستند و عدم منظر راه موجب خستگی خواب آلودگی رانندگان می شوند که به رانندگان توسعه می کنیم در مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاههای سلامت امنیت این استان برای استراحت توقف کنند.

وی ادامه داد: 25 ایستگاه امنیت سلامت در طول راههای استان اصفهان دایر است که در این ایستگاهها محصولات بومی مردم اصفهان به رانندگان عرضه می شود و می تواند عاملی برای استراحت مسافران و رانندگان باشد.

امانی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز محورهای استان اصفهان اقدام کرده ایم گفت: 67 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که در یک کیلومتری این نقاط تابلوهای هشدار برای رانندگان نصب کرده ایم.

وی تاکید کرد: سیاست و برنامه ریزی ما در این راستا است که در سه سال آینده این 67 نقطه پرحادثه برطرف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به بسیج ناوگان حمل ونقل عمومی برای جابجایی مسافران اظهارداشت: چیزی حدود 5 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه آماده خدمات رسانی به مسافران و جابجایی مسافران نوروزی هستند .

وی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده جابجای مسافر در استان اصفهان در 96 با افزایش 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو خواهد شد.

ایلنا
 

کد خبر 70198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha