کد خبر 70222
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
ترافیک نیمه سنگین در محور تهران-مشهد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه استان سمنان از ترافیک نیمه سنگین در محور تهران-مشهد خبر داد و گفت: حوادث پایان هفته در محورهای مواصلاتی استان یک کشته و پنج مجروح برجای گذاشت.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ حسن خسروجردی  ضمن بیان اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد حوادث جاده‌ای در مسیر تهران - مشهد محدوده استان سمنان را واژگونی خودرو شامل می شود، ابراز داشت: از مجموع پنج فقره حادثه در محورهای استان، سه فقره مربوط به واژگونی خودرو است که در مجموع هفت نفر مجروح شدند که این آمارها نشان می دهد رانندگان باید در رعایت سرعت مطمئن و فاصله طولی توجه کافی را داشته باشند.

وی خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی رانندگان به جلو را از مهمترین دلایل بروز این حوادث دانست و افزود: استراحت به موقع و صحبت نکردن با تلفن همراه حین رانندگی نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارد.

رئیس پلیس راه استان سمنان ضمن بیان اینکه ۶۲درصد واژگونی در تصادفات فوتی محورهای مواصلاتی استان از بی توجهی راننده به جلو، خستگی و خواب آلودگی وی نشات می گیرد، ابراز داشت: باتوجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای مواصلاتی استان سمنان امکان خواب آلودگی رانندگان وجود دارد لذا از این عزیزان تقاضا داریم به محض احساس عدم هوشیاری در اولین استراحتگاه توقف و باهوشیاری کامل طی مسیر کنند.

خسروجردی بابیان اینکه ۴۰ دوربین سرعت سنج محورهای استان را پایش می کنند، تاکید کرد: با توجه به اینکه محور تهران-مشهد پرحجم و سنگین گزارش شده است لذا از رانندگانی که قصد سفر به حرم مشهد مقدس برای زیارت بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) را دارند تقاضا داریم با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی حرکت کنند تا بروز تصادفات زنجیر وار به حداقل ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: خدمات رفاهی در طی مسیر محورهای مواصلاتی استان سمنان تدبیر شده است لذا رانندگان عبوری در صورت بروز مشکل می توانند به پایگاه های نیروی انتظامی، راهداری و هلال احمر و ستاد اسکان هر شهرستان مراجعه و از آنها کمک بخواهند.

 

کد خبر 70222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha