پیش بینی شرایط آب و هوای کشور در نخستین روز سال 96

پرشین خودرو: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی گفت: امروز با ورود سامانه بارشی فعال در کشور مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب جنوب و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و اواخر وقت مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور را تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، احد وظیفه افزود: پیامد ورود این سامانه بارشی فعال از امروز به کشور افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق در پاره‌ای مناطق وزش باد شدید، همچنین در مناطق مستعد تگرگ و ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف خواهد بود.

وی افزود: روز دوشنبه اکثر مناطق به جز مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور تحت این سامانه قرار خواهند گرفت و سه‌شنبه بارش در شمال غرب ، غرب دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی همچنین خاطرنشان کرد: در این روز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، علاوه بر مواج شدن دریا بارش در سواحل شمالی کشور به ویژه سواحل غربی آن تشدید خواهد شد و انتظار می‌رود که آسمان ابری همراه با بارش باران و کاهش دما از سه‌شنبه شب تا پنجشنبه شب در سواحل شمالی کشور تداوم داشته که بارش در دامنه البرز و نقاط کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: شدت بارش یکشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و غرب کرمان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی ادامه داد:‌ روز دوشنبه شدت بارش در ارتفاعات شمالی زاگرس، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خراسان جنوبی، نیمه غربی کرمان، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه نیز شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، جنوب کرمان، برخی نقاط استان کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی مناطق و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق مذکور پیش‌ینی می‌شود.

پیش بینی گرد و خاک در استان‌های جنوب غربی و جنوب کشور

وظیفه همچنین یادآور شد: روزهای یکشنبه و دوشنبه، خلیج فارس مواج خواهد بود، همچنین به سبب وزش باد شدید و تشکیل توده گرد و خاک بر روی شمال عربستان و جنوب عراق، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه گرد و خاک در استان‌های جنوب غربی و جنوب کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه نیز وزش باد شدید برای نیمه شرقی کشور در استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

پیش بینی تهران بارانی در روز اول عید

وظیفه درخصوص وضعیت آسمان تهران طی سه روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران روز یکشنبه 29 اسفندماه قسمتی ابری، در بعدازظهر ابری، گاهی بارش باران و وزش باد را تجربه خواهد و پیشینه و کمینه دمای هوا نیز در این روز 20 و 11 درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی افزود: آسمان تهران در روز دوشنبه آخرین روز سال 95 نیز ابری در بعضی ساعات بارش باران گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال رعد و برق نیز وجود دارد. بیشینه و کمینه دما نیز 17 و 8 درجه سانتیگراد خواهد بود این در حالیست که آسمان تهران در روز سه‌شنبه یکم فروردین‌ماه 96، نیمه ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد واحتمال رعد و برق در آن روز نیز پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوا نیز 17 و 7 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 70242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha