بهترین کانسپت‌های پورشه را بشناسید+تصاویر

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش «پرشین خودرو»، برای شرکتی که آغاز فعالیتش به سال 1931 میلادی بر می‌گردد، علاوه بر تولید محصولات متنوع، می‌توان در طول حیاتش انتظار طرح‌های کانسپت بسیار زیادی را هم داشت.

در این بین منظورمان با شرکت خودروسازی پورشه است که بدون شک یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان به شمار می‌رود که تاکنون ماشین‌های مختلف و معروفی روانه بازار کرده است، ولی امروز نه در رابطه با بهترین خودروهای پورشه، بلکه قصد داریم در رابطه با بهترین کانسپت‌های پورشه صحبت کنیم که برخی از آنان مقدمه‌ای برای تولید یک خودروی معروف فراهم کرده‌اند.

اولین خودرویی که قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم، در حقیقت طرح کانسپت Typ 754 یا به اختصار T7 است که دلیل اصلی قرارگیری آن در میان برترین طرح‌های کانسپت پورشه، طراحی و توسعه آن توسط بنیانگذار پورشه یعنی "فردیناند پورشه" در سال 1959 میلادی است که در آن زمان یکی از زیباترین محصولات پورشه به شمار می‌رفت، ولی به دلایلی نامعلوم توسعه آن متوقف شد تا هیچگاه قلب 2 لیتری چهار سیلندر 130 اسب بخاری آن به تپش نیافتد.

بعد از این هم به خودروی کانسپت پورشه 989 خواهیم رسید که توسط شخصی به نام "Dr. Ulruch Bez" طراحی شده و در اصل اولین خودروی چهار درب پورشه با حفظ خصوصیات اسپرت به شمار می‌رود که در سینه خود از پیشرانه‌ای 4.2 لیتری هشت سیلندر 300 اسب بخاری سود می‌برد.

ولی خب باوجود تلاش‌های پورشه از سال 1988 میلادی تا 1991 میلادی برای به ثمر رساندن این خودرو باز هم شاهد توقف پروژه تولید آن بعد از 3 سال تلاش مداوم بودیم، ولی خب این طرح چندین سال بعد منجر به تولید یک خودروی شوتینگ بریک چهار درب تحت عنوان "پورشه پانامرا" شد که همگی ما به خوبی آن را می‌شناسیم.

اما سومین کانسپت پورشه که شرکت سازنده برای اولین بار است آن را به مخاطبان نشان می‌دهد. پورشه کاین کروکی، یکی از محدود پروژه‌های شرکت خودروسازی پورشه به شمار می‌رود که در سال 2002 میلادی کاملا در سکوت رسانه‌ای به طراحی آن مشغول شدند.

حالا بعد از 15 سال، برای اولین بار است که به طور رسمی توسط شرکت خودروسازی پورشه، آن هم برای شناخت برترین کانسپت‌های پورشه رونمایی شده است تا درست مثل رنجروور اووک کروکی و همچنین نیسان مورانو کروکی، رویای داشتن یک خودروی شاسی بلند کروکی را برای مشتریانش فراهم کند.

در آخر هم می‌رسیم به محصول آینده نگر این شرکت خودروسازی اشتوتگارتی، یعنی پورشه "ماموریت E" که با جدیت کامل در حال گذراندن مراحل توسعه و تست‌های فنی خود است تا از سال 2019 یا شاید هم 2020 میلادی شاهد حضور آن در بازار باشیم. خودرویی که طبق گفته‌ها سیستم محرکی کاملا الکتریکی دارد و می‌تواند حداکثر نیرویی 600 اسب بخاری در اختیار اتومبیل قرار دهد.

کد خبر 70254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha