کد خبر 70316
۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
دختر 20 ساله با 19 مدال جهانی+تصاویر

کوتاه‌قامت‌ترین ورزشکار حاضر در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در حالی که تنها ۲۰ سال دارد، ۱۹ مدال در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سیمونه بایلز پر مدال‌ترین ژیمناست آمریکا است. با اینکه این ورزشکار تنها ۲۰ سال دارد، ۱۹ مدال المپیک و قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد. بایلز در المپیک ۲۰۱۶ ریو چهار مدال طلا و یک برنز به دست آورد.

سیمونه در روز ۱۴ مارچ ۱۹۹۷ در اوهایو آمریکا متولد شد، او و خواهرش آدریا زیر نظر پدر بزرگ و مادر بزرگشان رشد کردند زیرا مادر آنها اعتیاد داشت. مادر بزرگ و پدر بزرگ سیمونه به صورت قانونی او را تحت تکلف خود قرار دادند. به همین دلیل سیمونه مادربزرگ خود را مادر صدا می‌زند. مادر بزرگ او فردی است که نقش اساسی در موفقیت ورزشی  سیمونه داشته است. بایلز درباره مادربزرگش به CNN گفته است: او من را تشویق کرد و هیچ وقت نگذاشت ناامید شوم.

سیمونه بایلز و مادربزرگش

سیمونه برای اولین بار در یک سفر به مرکز ژیمناستیک می‌رود و در آنجا سعی می‌کند حرکت ژیمناست‌ها را تقلید کند. در آنجا مربی ژیمناستیک مرکز، متوجه استعداد سیمونه می‌شود و چندی بعد برای خانواده‌ او نامه‌ای فرستاده می‌شود و از آنها درخواست می‌شود تا سیمونه در تمرینات مرکز شرکت کند.

سیمونه بایلز و مادربزرگ و پدربزرگش

بایلز و خواهرش در کودکی

فعالیت حرفه‌ای

بایلز از سال ۲۰۰۷ شروع به مسابقه دادن می‌کند و در سال ۲۰۱۱ در بین ژیمناستیک کارهای حرفه‌ای نوجوانان آمریکا قرار می‌گیرد. او در آن سال در سطح ملی مقام سوم را کسب می‌کند و در سال ۲۰۱۲ قهرمان آمریکا می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ سیمونه می‌تواند مقام اولین زن آفریقایی – آمریکایی که در مسابقات قهرمانی جهان در تمامی اسباب مدال طلا کسب کرده است را به دست آورد. سیمونه درباره این قهرمانی خود در آن سال، گفت‌: فکر می‌کنم که این موفقیت می‌تواند برای دختران کوچک زیادی انگیزه ایجاد کند که به باشگاه بروند و سخت‌تر تمرین کنند.

در سال ۲۰۱۵ بایلز، اولین زن در جهان می‌شود که سه بار در مسابقات جهانی در تمامی اسباب قهرمان می‌شود. او در آن سال رکورد ۱۰ مدال طلا در مسابقات بین‌المللی را می‌شکند. در سال ۲۰۱۶ بایلز در مسابقات تمامی اسباب، حرکات زمینی و پرش از خرک به قهرمانی می‌رسد و سهمیه حضور در  المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب می‌کند.

بایلز در مسابقات قهرمانی جهان

المپیک ریو ۲۰۱۶

در نهم آگوست ۲۰۱۶، بایلز با تیم ژیمناستیک آمریکا در  المپیک ۲۰۱۶ مدال طلا کسب می‌کند. هواداران به تیم ژیمناستیک زنان آمریکا در  المپیک ریو لقب The Final five  را دادند.

ریزمن، یکی از ژیمناست‌های این تیم درباره این لقب می‌گوید: ما The Final five نامیده شدیم زیرا مربی ما مارتا است. بدون او هیچ چیز ممکن نبود. می‌خواستیم این کار را برای او انجام بدهیم. این آخرین سالی است که تیم ما پنج نفره است. در  المپیک بعدی تیم چهار نفره خواهد بود.

بایلز در المپیک ریو

بایلز و مربی اش

حقایقی درباره سیمونه بایلز

- در میان ۵۵۵ ورزشکار المپیکی آمریکا در ریو، او کوتاه‌ترین قامت را داشت. قد سیمونه یک متر و ۴۵ سانتیمتر است.

- مربی ژیمناستیک او از هشت سالگی تغییر نکرده است و او همچنان با ایمی بورمن کار می‌کند.

- سیمونه از زنبور وحشت دارد.

- او یک حرکت به عنوان امضای خود و با نام خود دارد.

- بایلز به زک افرون بازیگر و خواننده آمریکایی علاقمند است.

بایلز و زک افرون

جملات به یاد ماندنی سیمونه بایلز

- اگر به ژیمناستیک به عنوان کار نگاه کنم، استرس زیادی به من وارد می‌شود.

- من یک یوسین بولت یا مایکل فلپس دیگر نیستم. من اولین سیمونه بایلز هستم.

- اگر در پایان روز بتوانم بگویم که لذت بردم. آن روز خوب بوده است.

- بیشتر افراد سعی می‌کنند بر روی کارشان تمرکز کنند. اگر این کار را کنم پیش از حد فکر می‌کنم. بر روی فکر نکردن تمرکز می‌کنم.

- اشکالی ندارد که بعد از هر مسابقه حتما مدال طلا کسب نکنم. پیتزا را  دارم. پیتزای پپرونی.

- فکر می‌کنم مرتبا دارم خودم را سوپرایز می‌کنم.

- حرکات زمینی در ژیمناستیک شخصیت ژیمناست را نشان می‌دهد.

- سالم بمانید. لذت ببرید و هر لحظه را زندگی کنید زیرا هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

- آدم معروفی نیستم. همان سیمونه هستم. فقط چند مدال طلای  المپیک دارم.

بایلز و کوین لاو

بایلز در کنار میشل و باراک اوباما

 

کد خبر 70316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha