کد خبر 70450
۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
وقوع طوفان تندری

پرشین خودرو: بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر یا بالا آمدن آب رودخانه‌ها) در روزهای شنبه و یکشنبه پیش بینی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، سازمان هواشناسی اعلام کرد: پیرو اخطاریه شماره 2 جمعه مورخ 96،01،04 با تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف، گاهی به شکل رگبار با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها برای دو روز آینده به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

شنبه 1396،01،05: بارش برف و لغزندگی جاده: جاده‌های کوهستانی البرز از استان البرز تا شمال شرق کشور در خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی.

وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیلها یا بالا آمدن آب رودخانه‌ها) در هرمزگان به‌خصوص شمال و نیمه غربی استان، جنوب و غرب فارس، بوشهر و نیمه جنوبی کرمان؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و یزد.

یکشنبه 1396/01/06: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی فارس، خراسان جنوبی؛ بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در خراسان رضوی.

جزایر خلیج فارس امروز گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق، با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ خواهد بود و سطح دریا نیز نا آرام و مواج پیش بینی می‌شود.
همچنین بارش برف در جاده‌های کوهستانی موجب لغزندگی و وقوع مه سبب کاهش دید در جاده های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی می‌شود.

همچنین رخداد تندر در مناطق جنوبی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ یا سیلابی شدن مسیل‌ها را در پی دارد. در این شرایط برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدامات زیرتوصیه می‌شود:
1- به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در نواحی کوهستانی برفگیر
2- خودداری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیلهای حتی خشک
3- انجام تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت توسط صاعقه یا تگرگ

کد خبر 70450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha