کد خبر 70599
۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
غزال 4 الکتریکی طراحی شد

پرشین خودرو: طراح خودروی دو سرنشین برقی گفت: خودروی برقی غزال 4 با حمایت دانشگاه شریف در کشور طراحی شد.

به گزارش پرشین خودرو، طراح این خودرو با اشاره به طراحی این خودرو اظهار داشت: خودروی غزال ۳، سه چرخ و تک سرنشین بوده و این خودرو در مسابقات سرعت استرالیا رتبه یک را از آن خود کرده که توسط دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده است.


وی بیان کرد: خودروی غزال ۴ نوع پیشرفته‌ای از غزال ۳ است که سلول‌های خورشیدی بیشتری بر روی سطح آن قرار دارد و غزال ۴ دارای ظرفیت دو سرنشین است.


کیانی عنوان کرد: این خودروی خورشیدی دارای سرعتی معادل ۱۲۰ کیلومتر است و در آن باطری‌هایی تعبیه شده که در زمان شب یک مسافت محدودی را می‌تواند بدون وجود نور خورشید طی کند.


وی تأکید کرد: خودروهای برقی هیچگونه آلودگی زیستی و صوتی ندارند و در کلانشهر‌هایی مثل تهران جایگزین خوبی برای خودروهای فعلی محسوب می‌شوند و انرژی مصرفی آن‌ها از نوع پاک و تجدید‌پذیر است.


طراح این خودروی برقی اظهار داشت: این پروژه با تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از رشته‌های مهندسی مکانیک، برق، نرم‌افزار طراحی شده و این طرح می‌تواند با حمایت مسئولان و سازمان‌های ذیربط با سرعت بالایی به تولید انبوه برسد.


وی گفت: خودروی غزال ۴ در قالب یک شرکت دانش‌بنیان و با حمایت مالی و تجهیز‌اتی دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده و در آینده قرار است نسل جدیدی از این خودرو‌ها تولید شود تا مصرف انرژی را در آن کاهش و قابلیت‌های آن را نسبت به غزال ۴ ارتقاء دهد.


او افزود: کسب بازارهای داخلی همچنین بازار منطقه و شرکت در مسابقات بین‌المللی از جمله استرالیا از مهمترین برنامه‌های این شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه صنعتی شریف است و من امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان افراد دانشگاهی بیشتری در این شرکت مشغول به تحقیق و پژوهش شوند./

کد خبر 70599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha